Onderwijs

Door geen oplossingen te bieden voor het Nederland van de toekomst, schuiven we een schuld door naar onze kinderen. Dit moet anders. Dat kan anders. Dit is ons alternatief.

Bijna één op de drie leerlingen dreigt laaggeletterd het klaslokaal te verlaten. Samen met leraar Jan van de Ven roept Jan Paternotte de minister in het AD op om niet te wachten op een formatieproces waarin onderwijs het ondergeschoven kindje is.

Hij was directeur van het Institute for Advanced Study in Princeton. Onderzoeker, docent, bestuurder, vader, verteller, kunstenaar, presentator en inspirator. Wat drijft Robbert Dijkgraaf?

Door geen oplossingen te bieden voor het Nederland van de toekomst, schuiven we een schuld door naar onze kinderen. Dit moet anders. Dat kan anders. Dit is ons alternatief.

Bijna één op de drie leerlingen dreigt laaggeletterd het klaslokaal te verlaten. Samen met leraar Jan van de Ven roept Jan Paternotte de minister in het AD op om niet te wachten op een formatieproces waarin onderwijs het ondergeschoven kindje is.

Hij was directeur van het Institute for Advanced Study in Princeton. Onderzoeker, docent, bestuurder, vader, verteller, kunstenaar, presentator en inspirator. Wat drijft Robbert Dijkgraaf?

Door de Leerplichtwet af te schaffen krijgen 15.000 thuiszittende kinderen weer perspectief.

“Voor jonge mensen mogen kosten geen drempel zijn om naar de bibliotheek te gaan.”

We dringen het lerarentekort terug, versterken de kansengelijkheid, verhogen de kwaliteit van het onderwijs en voeren een rijke schooldag in voor leerlingen.

Over de woningnood, de kansencrisis in het onderwijs en het belang van een stevige klimaataanpak.

We moeten studenten en docenten steunen in plaats van de rekening achteraf sturen.

Door de Leerplichtwet af te schaffen krijgen 15.000 thuiszittende kinderen weer perspectief.

“Voor jonge mensen mogen kosten geen drempel zijn om naar de bibliotheek te gaan.”

We dringen het lerarentekort terug, versterken de kansengelijkheid, verhogen de kwaliteit van het onderwijs en voeren een rijke schooldag in voor leerlingen.

Over de woningnood, de kansencrisis in het onderwijs en het belang van een stevige klimaataanpak.

We moeten studenten en docenten steunen in plaats van de rekening achteraf sturen.

D66 en ChristenUnie willen dat ook hogescholen en universiteiten weer gedeeltelijk open mogen met extra maatregelen.

Het kabinet investeert maar liefst 8,5 miljard in het onderwijs! Met dat geld worden achterstanden en vertragingen veroorzaakt door corona flink aangepakt.

Van de jonge kinderen op de kinderopvang tot en met de studenten in het hoger onderwijs en het mbo: D66 wil de komende jaren fors investeren in de beste kansen voor iedereen op een mooie toekomst.

In het onderwijs wordt keihard gewerkt om onze kinderen ook in deze tijd van goed onderwijs te voorzien. Maar na een jaar is de rek eruit. D66-bestuurders willen ruimte en perspectief.

Nederland heeft een sterke sector beroepsonderwijs. Maar we zijn er nog niet. Want D66 wil het beste beroepsonderwijs. Waar de kansen en talenten van studenten centraal staan. Met ruimte en vertrouwen, en zonder lastige bureaucratie.

D66 wil dat studenten, mbo-instellingen, hogescholen en universiteiten vanuit de overheid een duidelijk perspectief krijgen over hoe en wanneer zij op een veilige manier weer meer fysiek onderwijs kunnen geven.

D66 en ChristenUnie willen dat ook hogescholen en universiteiten weer gedeeltelijk open mogen met extra maatregelen.

Het kabinet investeert maar liefst 8,5 miljard in het onderwijs! Met dat geld worden achterstanden en vertragingen veroorzaakt door corona flink aangepakt.

Van de jonge kinderen op de kinderopvang tot en met de studenten in het hoger onderwijs en het mbo: D66 wil de komende jaren fors investeren in de beste kansen voor iedereen op een mooie toekomst.

In het onderwijs wordt keihard gewerkt om onze kinderen ook in deze tijd van goed onderwijs te voorzien. Maar na een jaar is de rek eruit. D66-bestuurders willen ruimte en perspectief.

Nederland heeft een sterke sector beroepsonderwijs. Maar we zijn er nog niet. Want D66 wil het beste beroepsonderwijs. Waar de kansen en talenten van studenten centraal staan. Met ruimte en vertrouwen, en zonder lastige bureaucratie.

D66 wil dat studenten, mbo-instellingen, hogescholen en universiteiten vanuit de overheid een duidelijk perspectief krijgen over hoe en wanneer zij op een veilige manier weer meer fysiek onderwijs kunnen geven.

Toont 24 van 32