Volg jouw D66-thema

Schrijf je in voor onze nieuwsbrieven en ontvang de laatste updates op basis van jouw interesses.

Jan Paternotte (1984) is sinds maart 2017 lid van de Tweede Kamer voor D66.

“Nederland heeft een ijzersterke economie met vaklieden en toptechneuten. Om dat te kunnen behouden zijn onderwijs en eerlijke concurrentie onmisbaar. Daarom moeten niet alleen bestaande technologiereuzen maar ook kleine bedrijven, startups en sociale ondernemers met vernieuwende ideeën de kans hebben om de markt te veroveren.

Nederland kan met innovaties voorop lopen. Op de financiële markten gaat de komende jaren een enorme verschuiving plaatsvinden, die de rol van banken en financiële dienstverleners op z’n kop kan zetten. Dat biedt voor veel ondernemers kansen om hun ideeën verder te ontwikkelen en daarmee te zorgen voor de Nederlandse banen van de toekomst.

En Nederland is toe aan een nieuwe aanpak van integratie. De afgelopen decennia zwalkte Nederland tussen het pamperen en het buitensluiten van migranten. Terwijl het duidelijk is wat het beste recept voor integratie is: heel snel taalles, en zoveel mogelijk naar school of aan het werk. Wie hier komt als vluchteling is welkom en móet meedoen. We gaan niet de fouten herhalen die met eerdere generaties vluchtelingen en migranten gemaakt is.

De luchtvaart moet schoner en stiller. Eén van de grootste en beste luchthavens ter wereld ligt midden in de randstad. Dat is goed voor de economie, maar nog lang niet voor klimaat en luchtkwaliteit. Als we steeds meer willen blijven vliegen zullen we hoge eisen moeten stellen aan die vliegtuigen.”

Portefeuilles

Luchtvaart; Integratie
Campagneleider

Meer van Jan Paternotte
D66 verdedigt de waarden waar onze vrijheid en welvaart op gestoeld is. De strijd tegen het populisme moeten we winnen. Dan krijgt onze vernieuwingsdrang nog meer ruimte.