Integriteit en verantwoord gedrag

Iedereen moet zich veilig kunnen voelen bij D66. Mochten zich problemen voordoen, is veel op te lossen door een goed en veilig gesprek. Dat laat de dagelijkse praktijk zien. Maar er kan ook sprake zijn van ongewenste omgangsvormen of een andere (mogelijke) integriteitsschending waarbij dat lastiger is. Dan is het belangrijk dat je je verhaal kwijt kan en er waar nodig een onderzoek opgestart kan worden. Dat kan binnen onze partij op verschillende plekken en in alle veiligheid.

Wil je ongewenst gedrag of een andere (mogelijke) integriteitsschending kenbaar maken?

Leden en oud-leden van D66 kunnen ongewenst gedrag of een andere (mogelijke) integriteitsschending kenbaar maken en/of melden. Voor het doen van een melding kun je terecht bij de Commissie Integriteitsonderzoeken. Bij een (interne of externe) vertrouwenspersoon kun je terecht voor opvang, ondersteuning of advies als je ongewenste omgangsvormen binnen de vereniging ervaart. Zij kunnen je natuurlijk ook op weg helpen bij het zoeken van de juiste persoon of de weg wijzen naar de Commissie Integriteitsonderzoeken om een melding te doen.

Binnen het Landelijk Bestuur is de voorzitter het aanspreekpunt voor vraagstukken die te maken hebben met integriteit.

Tijdlijn Team Verantwoord Gedrag

Eind augustus 2021 (Geweest)

Presentatie grondslagen voor gedrag aan het Landelijk Bestuur.

04.09.2021 (Geweest)

Presentatie grondslagen voor gedrag op de Politieke Netwerkdag van de Bestuurdersvereniging.

02.10.2021 (Geweest)

18.06.2022

Sessie op het Congres over de grondslagen voor gedrag.