Netwerk van vertrouwenspersonen

Je kunt bij de vertrouwenspersoon terecht voor opvang, advies, ondersteuning en begeleiding als je ongewenste omgangsvormen binnen de vereniging ervaart. Voor iedere regio is een vertrouwenspersoon beschikbaar.

Heb je als lid, verenigingsbestuurder of politicus vragen, bijvoorbeeld op het gebied van ongewenste omgangsvormen of (mogelijke) integriteitsissues en je wilt hierover met iemand van gedachten wisselen, dan zijn de vertrouwenspersonen beschikbaar. Zij doen dit op vertrouwelijke wijze en hebben geheimhoudingsplicht.

Als je last hebt van ongewenste omgangsvormen biedt een vertrouwenspersoon de eerste opvang en een luisterend oor. Een vertrouwenspersoon is een laagdrempelig aanspreekpunt waar iedereen uit de vereniging terecht kan.

Vertrouwenspersonen

Coördinator interne vertrouwenspersonen
Johanna Räkers – e-mail

Inclusie
Er is tijdelijk geen vertrouwenspersoon inclusie. Hiervoor kun je tijdelijk gebruik maken van het landelijke netwerk onder leiding van de coördinator interne vertrouwenspersonen (Johanna Räkers – e-mail).

Drenthe
Drenthe maakt tijdelijk gebruik van het landelijke netwerk onder leiding van de coördinator interne vertrouwenspersonen (Johanna Räkers – e-mail).

Flevoland
Flevoland maakt tijdelijk gebruik van het landelijke netwerk onder leiding van de coördinator interne vertrouwenspersonen (Johanna Räkers – e-mail).

Friesland
Jos Jonker – e-mail
Marc Visch – e-mail

Gelderland
Wilma Vogels – e-mail
Rudi Thomas – e-mail
Paul van Waning – e-mail

Groningen Regio
Mattijs Endedijk – e-mail
Marjan Brouwers – e-mail

Limburg
Limburg maakt tijdelijk gebruik van het landelijke netwerk onder leiding van de coördinator interne vertrouwenspersonen (Johanna Räkers – e-mail).

Noord-Brabant
Tamara van Rossum – e-mail
Marijke Vos – e-mail

Noord-Holland
Anne-Mieke van der Vet – e-mail
Roelf Jan Takens – e-mail
Johanna Räkers (Amsterdam) – e-mail

Overijssel
Marjolein Rikmenspoel – e-mail

Utrecht Regio
Utrecht maakt tijdelijk gebruik van het landelijke netwerk onder leiding van de coördinator interne vertrouwenspersonen (Johanna Räkers – e-mail).

Zeeland
Patricia van Veen – e-mail
Levien de Putter – e-mail

Zuid-Holland
Emily van de Vijver – e-mail
Annechien Snuif – e-mail
Mark Koek (Leidse Regio) – e-mail
Roger Hendriks (Leidse Regio) – e-mail
Hermine Klein (Leidse Regio) – e-mail
Ange de Beer (Den Haag) – e-mail

Jonge Democraten
Jelle Ages en Michelle van der Linde – e-mail

Medewerkers Tweede Kamer, Eerste Kamer en Europese Delegatie
Jacob Kohnstamm – e-mail

Medewerkers Landelijk Bureau, Stichting IDI en fractiemedewerkers door het land
Voor Landelijk Bureau, IDI en fractiemedewerkers door het land zijn aparte vertrouwenspersonen aangesteld. Deze zijn te vinden via de communicatiekanalen van je werkgever.

Externe vertrouwenspersoon
Het landelijk netwerk van vertrouwenspersonen is uitgebreid met een externe vertrouwenspersoon, zodat leden een extra mogelijkheid hebben om zich te melden.

Hiervoor kun je terecht bij Josephine de Zwaan – email

Bij de vertrouwenspersoon kan geen melding worden gedaan. Zij kunnen je natuurlijk wel op weg helpen bij het zoeken van de juiste persoon of de weg wijzen naar de Commissie Integriteitsonderzoeken om een melding te doen.