Hoe ziet duurzaam ondernemen er in de toekomst uit?

D66 – Romke de Jong op bezoek tijdens de ondernemerstour.

In een snel veranderende wereld grijpen ondernemers kansen. Door ondernemers vrij te laten worden we koploper in duurzame innovatie. Ontwikkelen de knappe koppen uit Delft, Enschede of Eindhoven de vervoersmiddelen van de toekomst. En dragen we kleding die duurzaam geproduceerd is.

Kamerlid Romke de Jong neemt je mee op zijn werkbezoek door de twaalf provincies.

We gaan op zoek naar verhalen, uitdagingen en kansen als het gaat om duurzaam ondernemen en ondernemers. Van winkels tot grote industrie en van de markt tot lokale overheid.

Wil jij ons inspireren?
Kunnen wij iets van jou leren? Of wil je ons in de Kamer iets meegeven van jou onderneming of duurzaam initiatief? We komen graag op bezoek!

Op de hoogte blijven van de tour van Romke de Jong langs duurzame bedrijven? Volg Romke op Twitter en Instagram.

Op bezoek bij jouw bedrijf?

Wil je dat D66-Kamerlid Romke de Jong bij jouw onderneming langskomt? Stuur dan een mail naar Romke.

Waar gaan we heen?

17.05.2021

We gingen op bezoek bij verschillende ondernemers die duurzame kleding verkopen in de binnenstad van Utrecht.

31.05.2021

Van ondernemers die de logistiek in de scheepsvaart willen verduurzamen tot de groene vakantieparken van de toekomst: in Zeeland wordt hard gewerkt aan een groene toekomst.

14.06.2021

In de Brainport-regio wordt gewerkt aan het vervoer van de toekomst. Denk aan elektrische auto’s met geïntegreerde zonnepanelen. En de Helmondse wijk Brandevoort wordt de slimste wijk ter wereld. Daar bouwen ze duurzame alternatieven voor sociale huurwoningen, bedacht door de studenten van de TU/Eindhoven.

21.06.2021

Bij de fabriek van Chocolatemakers in Amsterdam hebben ze alle schakels van de keten zelf in handen: cacao wordt direct bij boeren ingekocht voor een eerlijke prijs, om het vervolgens met een zeilschip naar Nederland te laten komen.

25.06.2021

In het Deltaplan voor het Noorden wordt een ambitieus woningbouwprogramma gekoppeld aan een uitstekende verbinding met het openbaar vervoer. Dat is hoe we Nederland moeten bouwen.

Onze plannen voor ondernemers