Europa

Wij zijn optimistisch. Over onze toekomst in een nog vrijer, schoner, veiliger en welvarender Europa. Voor een sterk Nederland hebben we niet minder, maar juist meer Europa nodig. Daarom is D66 de meest pro-Europese partij.

Stem 23 mei voor Europa

D66 strijdt voor vrijheid voor iedereen. Wij bewaken belangrijke rechten als privacy, persvrijheid en gelijke rechten voor vrouwen en LHBTI’ers. In een vrij Europa moet iedereen zichtbaar zichzelf kunnen zijn.

Europa moet alles doen voor een schone toekomst. De klimaatdoelen van Parijs halen. De Europese natuur beschermen. De omslag maken naar schone energie. Door innovatie zorgen voor duurzame groei, banen en welvaart. Wij maken Europa klimaatkoploper.

Voor internationale problemen bestaan al lang geen nationale oplossingen meer. Alleen gezamenlijk maken we een vuist tegen grootmachten als de Verenigde Staten, Rusland en China. Samenwerken in Europa is goed voor onze vrijheid. Onze veiligheid. Onze welvaart.

Stem 23 mei voor Europa

overal jezelf kunnen zijn

een schoon klimaat

onze stem in de wereld

Op 23 mei zijn de verkiezingen

Ervaren politici en nieuwe generaties staan klaar om samen een nieuw hoofdstuk te schrijven in het boek van hoop dat Europa heet. Samen met al die Nederlanders die weten dat een sterk Europa goed is voor Nederland, willen wij vooruit. Met nieuwe energie en nieuwe ideeën zetten we koers naar de toekomst. Een toekomst die begint op 23 mei 2019.

dagen

uur

minuten

seconden
Vind jouw stemlokaal

Schijf je in voor onze Europa-nieuwsbrief

Ontvang tweewekelijks en tijdens campagne op belangrijke momenten alles over Europa. Zo mis je niets van onze campagne!

Ons team voor Europa

De Europese verkiezingen komen eraan. Een stem op D66 wordt met deze kandidaten een stem voor nieuwe gezichten in het Parlement. Een stem voor de toekomst.

Word Supporter van Europa

Omdat we grote uitdagingen als klimaatverandering en opkomend populisme alleen samen kunnen aanpakken. In een sterk Europa. Je steunt hiermee onze Europese idealen en Europese campagnes. En je treedt toe tot een bijzonder netwerk van Europa-supporters.

Onze plannen voor Europa

Samenwerken doen we ín Europa. D66 vecht voor een sterker en progressiever Europa. Een Europa dat zorgt voor gelijke rechten voor iedereen. Een Europa dat vooroploopt in de aanpak van klimaatverandering. En een Europa dat veiligheid biedt in de wereld.

Ga naar het verkiezingsprogramma

Nu is het moment.