Blijf op de hoogte

Verkeersveiligheid

Voor alle deelnemers aan het verkeer staat veiligheid voorop. Het aantal ongevallen in het verkeer neemt echter nog steeds toe. Onder jongeren zijn verkeersongevallen de belangrijkste doodsoorzaak. Het is daarom noodzakelijk dat de politie weer, zoals het geval was voor 2009, alle ongevallen gaat registreren.

Verkeersboete

Voor D66 is straffen een middel, en geen doel op zichzelf. Dat geldt ook voor verkeersboetes. Deze moeten proportioneel zijn, oftewel passend voor de overtreding die begaan is, en mogen in geen geval gebruikt worden om de staatskas te spekken. Daarbij is D66 voorstander van een oplopend boetesysteem voor verkeersovertredingen. Verkeersdeelnemers die vaker overtredingen begaan, krijgen daarmee steeds hogere boetes.

Laatst gewijzigd op 12 april 2016