Blijf op de hoogte

Stimuleer ondernemerschap

Startups en het mkb zijn de motor van banen en innovatie in Nederland. En dus belangrijk voor de groei van onze economie. D66 moedigt ondernemen aan, onder andere door het stimuleren van ondernemerschap vanuit universiteit, HBO en MBO. Nederland moet wat ondernemen en innovatie betreft in de wereldwijde top 5. En als een ondernemer niet direct succes heeft en een idee mislukt dan mag dat niet, zoals nu te vaak, het eind van een ondernemerscarrière zijn.

Ruim baan voor toptalent

Toptalent vormt de kern van nieuw ondernemerschap. D66 wil dat Nederland voorop loopt in het ontplooien van het eigen talent en het aantrekken van talent uit het buitenland. D66 wil dat we uitmunten in wetenschap en het beroepsonderwijs, met meer aandacht voor toptalent in het onderwijs. D66 investeert in Nederland als vestigingsplaats voor talent, door te zorgen voor een bruisende leefomgeving, bloeiende cultuur, recreatie en natuur.

Laatst gewijzigd op 12 april 2016

Rob Jetten