Blijf op de hoogte

Stimuleer elektrisch rijden

Elektrisch vervoer heeft de toekomst. Het is beter voor het milieu, beter voor de gezondheid, zorgt voor schonere lucht en voor minder geluidsoverlast. Elektrisch rijden kan een gigantische bijdrage leveren aan het aanpakken van de opwarming van de aarde. Daarom heeft D66 samen met de PvdA eind vorig jaar tien voorstellen gedaan om elektrisch rijden in Nederland aantrekkelijker te maken.  Eén van de voorstellen is dat mensen een batterijgarantie krijgen op een tweedehands elektrische auto, zodat mensen weten dat de accu nog in orde is.

D66 wil dat de overheden zelf het goede voorbeeld geven door in principe enkel nog elektrische auto’s en busjes aan te schaffen bij de vernieuwing van hun wagenpark. Ook moeten er afspraken gemaakt worden met ‘veelrijders’ zoals taxibedrijven en pakketdiensten om het voor hen aantrekkelijke te maken om met elektrische auto’s te gaan rijden. Succesvolle experimenten met autodelen en elektrische distributie van goederen in binnensteden moeten grootschalig worden uitgerold.

Laatst gewijzigd op 28 februari 2017

Nu is het moment.