Blijf op de hoogte

Midden-Oosten

D66 wil, in lijn met de Europese Unie, een eenduidige politiek voeren inzake het Israëlisch-Palestijns conflict. Op korte termijn moet worden toegewerkt naar een twee-staten oplossing. Uitbreiding van Israëlische nederzettingen in Palestijns gebied (inclusief delen van Jeruzalem) is ontoelaatbaar, evenals beperking van de Palestijnse economie en bewegingsvrijheid in Gaza en op de Westelijke Jordaanoever.

Einde geweld aan beide kanten

Europa moet zich inzetten voor het stoppen van het geweld van beide kanten. En voor humanitaire ondersteuning van Palestijnse burgers. Europa moet ook bijdragen aan de bestrijding van wapenhandel in deze regio en aan de bestrijding van terroristische netwerken en geldstromen. Bij het oplossen van het conflict tussen Israël en de Palestijnse gebieden moet de EU een leidende rol spelen. Ook is D66 er voorstander van om de Palestina als staat te erkennen.

Laatst gewijzigd op 12 april 2016

Nu is het moment.