Volg jouw D66-thema

Schrijf je in voor onze nieuwsbrieven en ontvang de laatste updates op basis van jouw interesses.

Innovatie en onderzoek bij Defensie

D66 wil een moderne krijgsmacht die in goede samenwerking met andere lidstaten in Nederland en Europa opereert. De verslechterde veiligheidssituatie in de wereld en met name de ring van instabiliteit rondom Europa onderstreept de noodzaak hiervan. We mogen niet achter onze opponenten aanlopen. Een moderne krijgsmacht vraagt om de nieuwste technologie en geavanceerd materiaal. Meer onderzoek, ontwikkeling en innovatie bij Defensie is daarom hard nodig. D66 wil dat 2% van de Defensiebegroting wordt besteed aan onderzoek, ontwikkeling en innovatie, zoals het Europees Defensie Agentschap voorschrijft.

Laatst gewijzigd op 18 december 2017

Nu is het moment.