Blijf op de hoogte

Energie-innovatie

Innovatie is de sleutel voor de energietransitie. Het op grote schaal opslaan van elektriciteit is bijvoorbeeld van groot belang om onze elektriciteitsnetten stabiel te houden in de toekomst. Verschillende onderzoeksinstituten en bedrijven zijn bezig om daar mogelijkheden voor te verzinnen.

D66 wil dan ook aandacht voor duurzame nieuwe technieken. Om te beginnen willen we veel meer geld investeren in innovatie. We moeten inzetten op alle fasen van innovatie, niet alleen de onderzoeksfase, maar ook het naar de markt brengen van nieuwe technieken. D66 wil ervoor zorgen dat het innovatiebeleid en de innovatiebudgetten niet meer gericht zijn op ouderwetse sectoren, maar op maatschappelijke uitdagingen. Op die manier wordt innovatie echt gericht op klimaatverandering en energietransitie.

Laatst gewijzigd op 28 februari 2017

Nu is het moment.