Volg jouw D66-thema

Schrijf je in voor onze nieuwsbrieven en ontvang de laatste updates op basis van jouw interesses.

Diversiteit bij Defensie

D66 wil dat Defensie meer aandacht besteedt aan diversiteit en inclusiviteit bij het werven van nieuwe medewerkers. Grondige maatregelen zijn nodig om een veilige omgeving en cultuur op de werkvloer bij Defensie te garanderen. Dat vraagt om meer diversiteit en frisse aanwas, zodat de gesloten cultuur doorbroken wordt.

Reservisten

Reservisten verrijken Defensie met specifieke kennis en kunde en vormen een verbindende schakel tussen de krijgsmacht en de samenleving. D66 is daarom van mening dat reservisten structureel tot de sterkte van Defensie moeten behoren en dat hun aantal moet groeien. Zij kunnen fungeren als een flexibele schil van de krijgsmacht, in te zetten waar en wanneer nodig. Defensie moet haar reservistenbeleid helder neerzetten met één loket voor reservisten en bedrijven.

Laatst gewijzigd op 18 december 2017