Rob Buschman

Rob Buschman - Beeld: Rob Buschman

• Tegelen
  • Roermond

Rob Buschman is actief voor D66. Tot zijn verhuizing naar Roermond was dit voor Maasgouw waar hij raadslid was tot de verkiezingen sinds eind 2018. Rob is 66 jaar en geboren in Tegelen. Hij woonde in Venlo, Koningsbosch, Landgraaf en Wessem en vanaf juni in Roermond. Hij studeerde bouwkunde en uitvoeringstechniek aan de TU te Eindhoven. Vanaf 1980 is Rob o.a. werkzaam geweest in de volkshuisvesting, bij het ABP en diverse woningcorporaties. Ook was hij projectmanager bij de Brink Groep en DHV. Op 9 mei jl is Rob met pensioen gegaan maar hij zal zeker nog actief blijven. Het invullen van een maatschappelijke functie blijft een vaste waarde zoals hij dat in zijn arbeidsverleden ook steeds heeft gedaan. Daarnaast is Rob onder andere lid van de steunfractie van D66 Roermond.
Rob is maatschappelijk betrokken. Die weg begon voor hem al in 1996 als voorzitter van het Rode Kruis in Weert, lid van de ouderraad van het Technisch Instituut Sint Jansberg te Maaseik en het Cita Verde College te Heerlen. Rob was secretaris bij de cooperatie Duurzaam Maasgouw en is tegenwoordig secretaris van Roerom Energie in Roermond.
Duurzaamheid heeft zijn nadrukkelijke aandacht en hij zet zich enthousiast in om nieuwe ideeen en ontwikkelingen te ontdekken en een kans te geven.
Zijn hobby’s zijn: technische klusjes, motor rijden en reizen. Zo zijn er nog wel enkele bestemmingen die op zijn wensenlijstje staan zoals Israel, Griekenland, Scandinavie.
Zijn favoriete plekjes in Roermond zijn de Maas en de Roerkade, het Meinweg gebied. Sinds mei heeft hij ook meer gelegenheid te wandelen met de hond op de route tussen Roermond en Herten. Ook een moment van genieten op de fraaie terrassen die Roermond rijk is zijn plek om te genieten waarbij de Roerkade toch wel een favoriete bestemming is.
Als vader van 4 kinderen (en twee maal opa) die allemaal al zelfstandig zijn treffen ze zich ook samen zo veel als mogelijk en waar vroeger het bezoek van opa en oma in de agenda vast stond is het nu zo veel als mogelijk en hun werk het toelaat, toch samen te eten en van een glaasje te genieten, waarbij Rob natuurlijk de kok is.
D66 staat voor hem synoniem met het echte sociaalliberale gedachtegoed en hij voelt zich thuis bij D66, de partij waarmee hij niet alleen veel standpunten deelt, maar die naar zijn mening net dat beetje verder denkt dan vandaag. Het gaat dan gelukkig over thema’s die Roermond en Nederland maar ook hem zelf bezighouden. Met name de vernieuwing in haar ideeën is voor hem belangrijk “in deze veranderende wereld staan en die niemand laten vallen” is van groot belang. Rob is van nature enthousiast, energiek en zeer positief ingesteld en draagt dit graag uit. Ook dat vindt hij terug bij D66 en alle collega’s ook in de Roermondse steunfractie.
Belangrijke thema’s voor hem zijn: duurzaamheid, mobiliteit, goede huisvesting, energietransitie, kansengelijkheid en wijkbeheer. Hij staat graag voor een hechte samenleving, die begint in wijken waar iedereen meetelt en kans krijgt om mee te doen.
De komende periode zal hij samen met de steunfractie zich inzetten voor de burgers, luisteren naar wensen en waar nodig te hulp schieten maar zeker binnen het D66 profiel in Roermond de partij nog meer op de kaart te zetten.