Wilbert Dekker

• Bern Zwitserland
  • Roermond
  • Hij/hem

Wat is je lievelingsplek in Roermond (en waarom?)

Roerdal fietspad
Zie boek: “Natuurlijk Roermond. Ontdek de groene gemeente Roermond

Wat zijn drie zaken die jij als raadslid wil veranderen?

• Pieterpad weer net als voor 2008 dwars door Roermond. Venlo en Sittard zijn nog steeds etappeplaats en dat zou Roermond weer moeten zijn.
  • Restauratie van de Latijnse School uit 1592, Kraanpoort nummer 6. Had vroeger de ingang aan de achterkant met achthoekig torentje, dat nu helaas gepleisterd is. Het pleintje aan de achterkant ook vrij van geparkeerde auto’s net als de Markt en dan VVV in dit gebouw.
  • Meer gebruik van deelmobiliteit

Wat betekent D66 voor jou?

Persoonlijke verantwoordelijkheid van en voor iedereen samen met gelijke kansen voor iedereen.
Snelle aanpassing van onze CO2 uitstoot, het is van levensbelang. Kosten als we dat niet op tijd doen zijn vele malen groter dan het beperken van de CO2 uitstoot nu kost.
Het begint met energiebesparing wat leidt tot lagere energierekening.

Wat is je favoriete boek (en waarom?)

Philippe Sands Galicische wetten. Over de oorsprong van genocide en misdrijven tegen de mensheid. Hij beschrijft het Midden Europa voor 1940 waar wij te weinig van weten en volgt drie hoofdpersonen daar. Een is bedenker van het begrip genocide en opname in internationaal recht. De tweede van het begrip misdrijven tegen de mensheid en de derde werd dader van beide soorten misdrijven.

Ilja Pfeiffer Hotel Europa . Duurzaam toerisme zoals het Pieterpad