Zomereditie Democraat op de mat!

Deze week valt de zomerdemocraat op de mat! We gaan in gesprek met onze nieuwe lokale politici. Tweede Kamerlid Hülya Kat spreekt over haar werk als lid van de enquêtecommissie naar de aardgaswinning in Groningen. En burgemeester Ellen Selm vertelt over haar burgemeesterschap in Opsterland: “De sleutel ligt op het platteland”.

In deze editie…

• “Staan voor culturele makers, voor een gezond medialandschap en vrije pers.” Staatssecretaris Cultuur en Media, Gunay Uslu, vertelt over het herstelplan voor de cultuursector en hoe ze mensen wil stimuleren cultuur weer te omarmen.
  • Partijvoorzitter Victor Everhardt blikt terug op het Congres in ’s-Hertogenbosch waar we eindelijk weer groots bijeen konden komen.
  • We bezoeken Jarle Lourens in Schiedam die het stadsdichterschap nieuw leven inblaast.
  • En we spreken oud-wethouder en wielerfanaat Klaas Verschuure. De Utrechtse ‘Mister D66’ neemt afscheid en maakt ruimte voor nieuw talent.
  • Verder staan we natuurlijk stil bij onze kersverse raadsleden. En schijnen we ons licht op de Limburgse Lichting’.

Voorpagina ledenmagazine Democraat, editie zomer 2022. Beeld: D66