Volg jouw D66-thema

Schrijf je in voor onze nieuwsbrieven en ontvang de laatste updates op basis van jouw interesses.

Sigrid Kaag

Minister voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking

57 jaar

Den Haag

Sigrid Kaag (1961) is namens D66 minister voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking op het ministerie van Buitenlandse Zaken.

Kaag werkte na afronding van het diplomatenklasje voor het ministerie van Buitenlandse Zaken en later bij Shell in Londen.

Van 1994 tot haar ministerschap werkte Kaag voor de Verenigde Naties (VN). Tussen 2007 en 2010 was ze regionaal directeur Midden-Oosten/Noord-Afrika voor Unicef. In 2013 leidde ze de VN-missie die de genoemde chemische wapens in Syrië vernietigde. Vanaf 2014 was Kaag Speciaal Coördinator voor de VN in Libanon.

Kaag spreekt zes talen vloeiend, waaronder Spaans en Arabisch. Ze heeft een Palestijnse man en vier kinderen. In 2016 won Kaag de prestigieuze Nederlandse Carnegie Wateler Vredesprijs.

Portefeuilles

Internationale handel, Ontwikkelingssamenwerking, Internationaal milieu- en klimaatbeleid

Meer van Sigrid Kaag