Blijf op de hoogte

Interessegroepen

Bij D66 kun je actief worden in de afdeling in de gemeente, in de regio of bij een thema-afdeling. Maar door het hele land zijn ook informele groepen D66’ers die samenkomen. Hieronder vind je er een aantal.

Pride66

Pride66, voorheen GAY66, is de landelijke regenboogafdeling van D66. Pride66 zorgt voor zowel borrels als inhoudelijke activiteiten. Iedere maand is er een Pride66-bijeenkomst, vaak in Amsterdam. In samenwerking met de LHBTI-afdelingen van andere partijen stuurde Pride66 een brief naar de leden van de Tweede Kamer waarin zij pleit voor steun aan het initiatiefvoorstel ‘verduidelijking rechtspositie transgenderpersonen en intersekse personen’.
Lees hier meer over Pride66.

Diversiteitsnetwerk

Een aantal leden is een diversiteitsnetwerk gestart, waartoe D66-volksvertegenwoordigers, bestuurders en ook een ruim aantal zogenaamde ‘diversiteitsambassadeurs’ behoren. De leden van dit netwerk maken zich sterk voor een divers en inclusief D66: een partij die banden heeft met alle lagen in de samenleving en waar mensen met een sociaal-liberale blik op de wereld zich – ongeacht hun locatie of achtergrond – op hun plek voelen.
Lees hier meer over het Diversiteitsnetwerk dat vooral actief is in de afdeling Rotterdam.

Els Borst Netwerk

Het Els Borst Netwerk is een netwerk van vrouwen én mannen van D66. Het doel van het netwerk is om vrouwen te ondersteunen en te empoweren om zo hun inzet binnen de politiek en de partij duurzaam te vergroten, want zoals Els Borst zei: “De politiek is te belangrijk om alleen aan mannen over te laten”.
Lees hier meer over het Els Borst Netwerk. In Leiden is de eerste afdeling van het netwerk actief, lees er meer over.

Doen66

Doen66 is een initiatief van een aantal jonge D66-leden en heeft als doel ons in te zetten voor maatschappelijke projecten. Als lid van een liberale én sociale partij heb je ideeën over hoe we onze samenleving vooruit helpen. Maar om echt verschil te kunnen maken, moet je wat met deze ideeën doen. Doen66 helpt hierbij.
Lees hier meer over Doen66.

D-Loquentia

In verschillende afdelingen zijn debatclubs actief. D-Loquentia biedt debattrainingen en -avonden in veel afdelingen. Zo krijg jij de kans om je debatvaardigheden zo goed mogelijk te ontwikkelen.
Lees hier meer over D-Loquentia in Amsterdam, Den Haag en Utrecht. Ook in Rotterdam zijn regelmatig bijeenkomsten van de debatclub.

Pasta & Politics

Regelmatig komen D66’ers bij elkaar om gezellig een hapje met elkaar te eten en tegelijkertijd de politieke actualiteit door te nemen. Meestal is dit gewoon bij iemand thuis en wordt er samen gekookt. Dit noemen zij vaak ‘Pasta & Politics’. Houd de agenda van je afdeling goed in de gaten voor deze avonden.

Run66

Vooral in de afdeling Den Haag komen D66’ers bij elkaar om hard te lopen. Zij trainen regelmatig samen voor hardloopwedstrijden. Maar als je dat niet wilt, kun je ook gewoon meedoen om je conditie op te bouwen. Elk najaar begint in Den Haag een nieuwe ronde.
Lees hier meer over Run66.

Businessclub D66

Ben je ondernemer én D66’er, dan is onze Businessclub misschien wel jouw plek. Binnen deze interessegroep komen ondernemers samen om over politiek te praten en ideeën uit te wisselen. Zo kunnen politiek en bedrijfsleven elkaar binnen D66 versterken.
Lees hier meer over onze Businessclub.

Mist jouw interssegroep nog op deze pagina? Laat het ons weten en we vullen deze pagina aan.

Laatst gewijzigd op 24 augustus 2018

Nu is het moment.