Blijf op de hoogte!

Els Borst Netwerk

Het Els Borst Netwerk is een netwerk van vrouwen én mannen van D66. Het doel is om vrouwen te ondersteunen en te empoweren om zo hun inzet binnen de politiek en de partij duurzaam te vergroten. Op 6 juni 2015 was het eerste Els Borst Netwerk (EBN) Event. Naast een aantal workshops en veel ontmoetingen, werd op die dag de EBN-Inspiratieprijs en de Oeuvreprijs uitgereikt aan respectievelijk Ingrid van Engelshoven en Carla Pauw. Het tweede EBN Event vindt plaats op zondag 12 juni, wij verwelkomen u graag.

Lees verder en meld u ook aan!

Els Borst Netwerk

“De politiek is te belangrijk om alleen aan mannen over te laten”, zei Els Borst. Kort na het overlijden van de geliefde D66-politica lanceerde D66 het Els Borst Netwerk, een netwerk voor actieve en zelfbewuste vrouwen in de geest van Els Borst. D66 vindt het belangrijk dat vrouwen vanuit eigen kracht kansen creëren en aangrijpen en wil hen hierin steunen. Het Els Borst Netwerk is dan ook bedoeld om vrouwen te faciliteren om zich verder te ontplooien en om succesvol hun weg te vinden in de politiek en binnen D66. Kortom: D66-vrouwen ondersteunen en empoweren om duurzaam hun inzet binnen de politiek en de partij te vergroten.

Gelijkmatige vertegenwoordiging

Het Els Borst Netwerk streeft – overal binnen de partij – gelijkmatige vertegenwoordiging van mannen en vrouwen na. Hoewel het Els Borst Netwerk nadrukkelijk een netwerk voor D66-vrouwen is, zowel in naam als in doelstelling, zijn alle D66-leden – dus zowel vrouwen als mannen – van harte welkom om zich aan te sluiten.

Voormalig D66-partijvoorzitter Fleur Gräper-van Koolwijk: “Aansluiting vinden in de politiek is voor sommige mensen nou eenmaal moeilijker dan voor anderen. Ik vind dat wij als ‘de zittende club’ meer moeite moeten doen om iedereen de kans te geven zich de cultuur, de mores en de competenties eigen te maken. We zien dat de man-vrouwverhouding op veel plekken nog beter kan, ook in de politiek. Daar willen we als D66 verandering in brengen!”

Meld u hier direct aan

EBN header quote