D66 vs...

D66 vs. PVV

We delen:

Net als op nationaal vlak, staan D66 en PVV in Europa lijnrecht tegenover elkaar.

We verschillen op:

– Nexit
De PVV ziet Nederland liever vandaag dan morgen uit Europa vertrekken. Een Nexit zorgt in onze ogen voor chaos, verdeeldheid en is bovendien slecht voor onze economie. D66 is al sinds de oprichting groot voorstander van de Europese Unie. Daar ligt onze toekomst. Voor internationale problemen zoals klimaatverandering, terrorisme en migratie bestaan al lang geen nationale oplossingen meer. Daarbij is de Unie goed voor onze welvaart en levert EU-lidmaatschap banen op.

– Klimaat
De PVV is tegen klimaatplannen en wil klimaatverandering al helemaal niet tegen . Ze vinden het onzin dat we investeren in de toekomst, in windenergie en zonne-energie. D66 wil af van fossiele energie, terwijl de PVV het liefst naar aardgas blijft pompen in Groningen en olie wil importeren uit Saudi-Arabië.

– Migratie
De PVV wil mensen die vluchten voor oorlog en geweld geen veilige plek bieden in Europa. Ze willen de Islam uit Europa bannen en moskeeën sluiten. Wij vinden juist dat Europa bij uitstek het continent is waar iedereen vrij en veilig is. In Europa mag ieder mens zichtbaar zichzelf zijn en mag iedereen geloven wat hij of zij wil. Die vrijheid is in Europa begonnen, en die moeten we hier ook altijd beschermen tegen intolerantie van partijen als de PVV.

Nu is het moment.

Word nu lid