Blijf op de hoogte

Basisschool: Naar een verlengde schooldag

Obstakels van nu

Kansenongelijkheid begint na de schoolbel. Krijgt het kind daarna nog boekjes voorgelezen voor het slapen gaan of wordt er geen Nederlands gesproken? Krijgen ze extra huiswerkbegeleiding en bijles of heb je niet een rustige plek om je huiswerk te maken? Ga je naar gitaarles, de kinderboerderij en voetbaltraining of trap je elke dag in je uppie een balletje tegen een verveloze garagedeur? Kinderen komen steeds vroeger in bubbels van gelijkgestemden.

Naar de verlengde schooldag

Welke richting willen we uit? D66 wil dat er een breder aanbod komt binnen de schoolmuren. Kinderen krijgen niet meer, maar wel beter les. Ook krijgen ze binnen de schooldag een breed scala aangeboden van wat wij nu nog kennen als buitenschools schoolse activiteiten, zoals cultuur, muziek, sport en natuurlessen. Daarnaast kunnen zij binnen de school huiswerkbegeleiding en andere vormen van ondersteuning krijgen. Deze verlengde dag vraagt een gezonde warme lunch voor kinderen, te beginnen op de scholen waar de nood het hoogst is.

Laatst gewijzigd op 1 november 2019