Blijf op de hoogte

Sturen met geld

Welke 7 vragen horen in elk raadsdebat thuis? Na de gemeenteraadsverkiezingen gaan onze raadsleden en wethouders enthousiast aan de slag met het besturen van hun gemeente. In de praktijk komt dat vaak neer op de vraag: waar halen we het geld vandaan voor onze plannen? Publiek geld is schaars en sturen met geld is ingewikkeld in de politieke context van een gemeente. Toch vinden we dat een basisvaardigheid voor elk raadslid. Om onze raadsleden hier een handje bij te helpen, hebben Kirsten Veldhuijzen en Michiel van der Eng in samenwerking met het landelijk bureau van D66 de handreiking ‘Sturen met geld’ geschreven. Deze publicatie biedt op toegankelijke wijze inzicht in de kansen, de valkuilen en de vragen die komen kijken bij elk raadsdebat over besluiten met financiële gevolgen. Hoe zit het systeem in elkaar en hoe kun je het heel praktisch toepassen? Wilt u dat ook weten? De uitgave is hieronder te downloaden. D66 stelt een donatie van € 6,6o op prijs als u deze handreiking downloadt.

Gepubliceerd op 14-02-2018 - Laatst gewijzigd op 25-02-2018

Nu is het moment.