Blijf op de hoogte

Vicepremier en minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties

52 jaar

Amsterdam

Kajsa Ollongren (1967) is namens D66 vicepremier en minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties in het kabinet Rutte-III.

Ollongren was hiervoor wethouder Economische Zaken en Cultuur en locoburgemeester in Amsterdam. Ze kent het reilen en zeilen van de Haagse politiek als geen ander. Ollongren begon haar carrière 22 jaar geleden bij het ministerie van Economische Zaken, waarna ze in 2007 de overstap maakte naar het ministerie van Algemene Zaken. In 2011 werd ze secretaris-generaal, de hoogste ambtenaar op het ministerie. De Volkskrant verkoos haar in 2011 tot invloedrijkste vrouw in Nederland.

Kajsa Ollongren heeft de Nederlandse en de Zweedse nationaliteit. Haar moeder is Zweeds. In het weekend is Ollongren te vinden langs de lijn van de lokale voetbalclub om haar kinderen aan te moedigen.

Portefeuilles

Binnenlandse Zaken, Gemeentelijke herindelingen, Constitutionele zaken, Verkiezingen, Openbaarheid van bestuur en open data, AIVD, Wonen en bouwen, Rijksdienst, Ruimtelijke ontwikkeling

Bekijk hieronder de toespraak van Kajsa Ollongren op Congres 107 in Leeuwarden op zaterdag 18 november 2017

Meer van Kajsa Ollongren