Blijf op de hoogte

dinsdag 23 september 2014

D66 wil opheldering niet doorrekenen belastingplan kabinet

Uit de Telegraaf van vandaag blijkt dat het kabinet het voorstel van Dijsselbloem vorige week voor 100.000 nieuwe banen niet heeft laten doorrekenen. D66-Tweede Kamerlid Wouter Koolmees wil dat het kabinet snel laat zien hoe de beloofde 100.000 extra banen er gaan komen.

Koolmees: “Dit is luchtfietserij. Het kabinet heeft nog helemaal geen concrete plannen gepresenteerd. Er zou lastenverlichting op arbeid komen, ik heb nog geen voorstel gezien. Het beloofde belastingplan wordt ook al een half jaar op de lange baan geschoven. Het motto van dit kabinet is ‘werk, werk, werk’, maar vooralsnog is het vooral ‘retoriek, retoriek, retoriek’.”

Loze beloften

Het kabinet doet keer op keer beloften over het aantal nieuwe banen, de teller staat ondertussen op 353.000. Ondertussen zijn er 100.000 meer werklozen dan toen het kabinet aantrad. Koolmees: “Ondertussen belooft het kabinet zoveel banen, dat de helft van de werkloosheid daarmee opgelost zou moeten zijn. Dat is natuurlijk onzin. Laat het kabinet nou eindelijk zorgen dat werken meer gaat lonen, dan wordt het aantrekkelijker voor werkgevers om mensen in dienst te nemen.”