Voor een Nederland waar iedereen vrij is, maar we niemand laten vallen. Sluit je aan bij D66.

— Sigrid Kaag

— Sigrid Kaag

Leiderschap dat omkijkt naar mensen en vooruitkijkt naar morgen. Dat iedereen vrij laat, maar niemand laat vallen.

Politiek en overheid moeten weer naast in plaats van tegenover mensen gaan staan. Mensen vertrouwen, niet wantrouwen. De rechtsstaat beschermen en versterken. Menselijke waarden centraal stellen.

Dat betekent ook: stoppen met afgeven op elkaar, met alleen maar vertellen wat anderen fout doen. Laten we breken met die oude politiek en vertrouwen op eigen kracht. En daarna de krachten bundelen door samen te werken.

Want het land smacht naar perspectief. Nederland is geen machine, die we alleen met dag-tot-dag management draaiende houden. We willen onze vrijheden terug, zoeken houvast en zicht op de toekomst. Wat voor land willen we na deze crisis zijn? Dat vraagt om duidelijke keuzes.

D66 maakt die keuzes. Wij pakken de gevolgen van de coronacrisis aan. De groeiende kansenongelijkheid. De klimaatcrisis. De woningnood. Dit is het moment.

1. Kun je meepraten en –stemmen over de koers van D66 tijdens onze landelijke en regionale ledencongressen.
  2. Heb je toegang tot exclusieve evenementen die wij organiseren, zoals de Nieuwe Ledendag in de Tweede Kamer.
  3. Kun je gebruikmaken van het brede aanbod aan opleidingen en trainingen die wij aanbieden.
  4. Ontvang je drie keer per jaar ons ledenmagazine Democraat.

Iedereen moet de kans krijgen de beste versie van zichzelf te worden. Daarom zorgen we voor meer aandacht voor kinderen, door kleinere klassen. Voor gratis kinderopvang, zodat ouders werk en gezin beter kunnen combineren. Voor meer salaris, vertrouwen en ruimte voor de leraar. Voor het beste onderwijs en een nieuwe studiebeurs voor studenten.

De klimaatcrisis pakken we hard aan. Door groen en innovatief ondernemerschap verdienen we geld en creëren we nieuwe banen. Vervuilende bedrijven gaan meer betalen. We maken Nederland de grootste producent van windenergie in Europa. We beschermen onze natuur en verminderen de stikstofuitstoot door halvering van de veestapel.

Te veel mensen missen de basis van een goed en fijn huis. Dus investeert D66 fors in nieuwe woningen. We willen zo snel mogelijk een miljoen betaalbare en energiezuinige huizen bouwen. Door de aanleg van groen en snel openbaar vervoer zijn we vrijer om te wonen en te werken waar we willen. Huisjesmelkers die te hoge huren vragen, pakken we aan.