Voor
het beste onderwijs

Als we het onderwijs helemaal opnieuw mogen inrichten, hoe zou het er dan uitzien?

Praat mee! Hoe ziet het onderwijs van de toekomst eruit?

D66 gaat op Scholenreis. We reizen van november tot april het hele land door, om in gesprek te gaan met jou over de toekomst van ons onderwijs. Iedereen is welkom. Ouders, leraren, leerlingen, D66-leden en niet-leden.

Scholenreis door Nederland

Bekijk hier de locaties en meld je aan! Eerder waren we in Breda op het congres, in Alkmaar, Almere, Amsterdam, Eindhoven, Emmen, Enschede, Capelle aan den IJssel, Groningen, Haarlem, Leiden, Utrecht en Zwolle.

Waarom gaat D66 op Scholenreis?

Het onderwijs verdient een grote ambitie. Om de beste en gelijke kansen te bieden aan ieder kind, zodat de emancipatiemotor weer op volle toeren kan draaien. Om de leraar de baas te maken over haar of zijn eigen vak. Daarom gaat D66 tussen november en april op Scholenreis. De toekomst van het onderwijs bepaal je niet alleen, dat doe je samen.

Het onderwijs over 1, 5 of 20 jaar

Hoe ziet het onderwijs er straks uit? Vanaf welke leeftijd gaan kinderen naar de voorschool? Wat voor basisonderwijs krijgen ze? En hoe ziet het voortgezet onderwijs eruit? Enkele obstakels van nu & ideeën over de toekomst lees je hier.

Wil je nog een extra idee toevoegen?

We nodigen iedere leraar, schoolleider, conciërge of geïnteresseerde uit om mee te denken. Wat kan er beter én wat moet er beter in het onderwijs? Dat kunnen kleine en eenvoudige ideeën zijn, maar het mag ook een grootse en meeslepende gedachte over hoe het radicaal anders zou moeten. Wij willen het graag horen!

Denk mee over het onderwijs

Ontvang regelmatig een mailtje van D66. We vragen je over jouw ideeën over onderwijs en allerlei andere onderwerpen. En we houden je op de hoogte van onze plannen voor de toekomst.

Schrijf je gratis en vrijblijvend in

Onderwijsgesprekken

Paul Teule

Docent aan de Universiteit van Amsterdam