Blijf op de hoogte

vrijdag 24 mei 2019

We hadden op meer gehoopt

We hebben nog geen definitieve uitslag. Maar de exit polls laten zien dat we met twee D66’ers het nieuwe Europees parlement ingaan. Dat is een stap terug ten opzichte van de uitslag in 2014.

We hadden natuurlijk op meer gehoopt. Maar we zijn, als we naar de uitslag kijken, blij om te zien dat het pro-Europese verhaal deze campagne heeft gewonnen. Wij gaan samen met alle andere pro-Europese partijen werken aan een sterk Europa.

Trots op onze optimistische campagne

We zijn trots op onze optimistische campagne. Met tal van plannen voor Europa hebben we kiezers weten te overtuigen te kiezen vóór Europa. Wij zijn trots op al die campaigners die ieder vrij uurtje in de campagne hebben gestoken.

De komende jaren gaan we door met dit positieve geluid. We gaan samenwerken in Europa om zoveel mogelijk van onze plannen te realiseren. Dat is hard nodig. Wij kiezen volmondig voor Europa. Dat deden we al jaren en dat blijven we doen.

Sophie in ’t Veld
Jan Paternotte

Uitslag verkiezingen

Bij de verkiezingen voor het Europees Parlement zijn lijsttrekker Sophie in ’t Veld en Samira Rafaela verkozen. Sophie kreeg 248.383 stemmen. Samira kon rekenen op 32.510 voorkeursstemmen. In totaal stemden 389.694 kiesgerechtigden op D66.

Nu is het moment.

Word nu lid