Blijf op de hoogte!

Door uw mailadres in te vullen en op "verstuur" te klikken geeft u ons toestemming om uw mailadres op te slaan. Dit gebruiken wij om u regelmatig updates te sturen. Hier kunt u meer vinden over hoe wij omgaan met uw persoonsgegevens.

Waterschapsverkiezingen

Op 20 maart 2019 zijn gelijktijdig met de Provinciale Statenverkiezingen de verkiezingen voor de Waterschappen. Sinds 2009 verlopen deze verkiezingen via kandidatenlijsten. D66 heeft zich vanaf dat moment aangesloten bij de waterschapspartij WaterNatuurlijk. WaterNatuurlijk is de grootste landelijke waterschapspartij.

WaterNatuurlijk

WaterNatuurlijk is in 2008 speciaal opgericht om de belangen van natuur, milieu, landschap en recreatie in de waterschappen beter te beschermen. De WaterNatuurlijk-bestuurders zetten zich in voor schoon, veilig, gezond en betaalbaar water. WaterNatuurlijk is vertegenwoordigd in alle 22 waterschappen. Bij de waterschapspartij zijn diverse natuur- en milieuorgansiaties aangesloten. Naast D66 werkt ook GroenLinks samen met deze partij.

Kandidaat worden?

Het Landelijk Bestuur heeft besloten om ook voor de komende verkiezingen aansluiting te zoeken bij Water Natuurlijk. D66-leden die geïnteresseerd zijn in deelname aan deze verkiezingen kunnen zich melden bij de afdeling van WaterNatuurlijk binnen hun waterschap. Als een lid al binnen D66 politiek actief is, is bij kandidaatstelling voor Water Natuurlijk een dispensatieverzoek noodzakelijk. Een gemotiveerd dispensatieverzoek kun je mailen aan het Landelijk Bestuur. Hier vind je meer over hoe je je kandidaat kunt stellen.

Laatst gewijzigd op 21 augustus 2018