Volg jouw D66-thema

Schrijf je in voor onze nieuwsbrieven en ontvang de laatste updates op basis van jouw interesses.

Waterschapsverkiezingen

Op 20 maart 2019 zijn gelijktijdig met de Provinciale Statenverkiezingen de verkiezingen voor de Waterschappen. Sinds 2009 verlopen deze verkiezingen via kandidatenlijsten. D66 heeft zich vanaf dat moment aangesloten bij de waterschapspartij WaterNatuurlijk. WaterNatuurlijk is de grootste landelijke waterschapspartij.

WaterNatuurlijk

WaterNatuurlijk is in 2008 speciaal opgericht om de belangen van natuur, milieu, landschap en recreatie in de waterschappen beter te beschermen. De WaterNatuurlijk-bestuurders zetten zich in voor schoon, veilig, gezond en betaalbaar water. WaterNatuurlijk is vertegenwoordigd in alle 22 waterschappen. Bij de waterschapspartij zijn diverse natuur- en milieuorgansiaties aangesloten. Naast D66 werkt ook GroenLinks samen met deze partij.

Laatst gewijzigd op 7 december 2018