Volg jouw D66-thema

Schrijf je in voor onze nieuwsbrieven en ontvang de laatste updates op basis van jouw interesses.

Tjeerd de Groot (1968) is sinds maart 2017 lid van de Tweede Kamer voor D66.

“Na bijna 30 jaar gewerkt te hebben aan de verduurzaming van de voedselproductie, is het tijd om dit onderwerp hoger op de politieke agenda te zetten. We eten de aarde kaal als we zo doorgaan. Daarom is het tijd voor een nieuwe groene revolutie. Daar kan Nederland een voortrekkersrol in vervullen. Daar wil ik mij in Den Haag voor inzetten.

De helft van de Nederlanders heeft tegenwoordig overgewicht. We geven miljarden uit aan gezondheidszorg om de gevolgen van een ongezonde leefstijl op te vangen, maar we kunnen veel meer doen aan preventie. Dat begint op scholen, maar gaat ook om het moeilijker maken van ongezond keuzes en het makkelijker maken van gezonde voedselkeuzes. Dit onderwerp verdient meer politieke aandacht.”

Portefeuille

Landbouw, Natuur & Visserij; Dierenwelzijn; Voedsel (productie); Toerisme; Water (veiligheid en kwaliteit)

Meer van Tjeerd de Groot
Om de aarde goed door te geven aan onze kinderen moeten we beter en zuiniger met voedsel en grondstoffen omgaan. Nederland heeft hiervoor alle kennis in huis. Namens D66 wil ik ervoor zorgen dat Nederland een voortrekkersrol gaat spelen in een duurzame voedselproductie.

Nu is het moment.

Word nu lid