Blijf op de hoogte!

Tweede Kamerlid

35 jaar

Den Haag

Sjoerd Sjoerdsma (1981) is sinds september 2012 lid van de Tweede Kamerfractie van D66.

“Ons buitenland beleid is heel hard aan een herijking toe. De Nederlandse waarden moeten centraal staan en we moeten hoge eisen stellen aan mensenrechten. Vrijheid en het internationaal recht moeten we centraal stellen in alles wat we doen, want dat is op de lange termijn ook goed voor onze eigen belangen. Dat is altijd zo geweest. Voor D66 zijn deals en samenwerken met dictators en verkeerde regimes dan ook geen optie. Als voormalig crisisdiplomaat heb ik gezien hoe belangrijk het is niet te buigen voor dictators.

Ik wil een rechtvaardig asielbeleid en een integratiebeleid dat gericht is op maximale ondersteuning om nieuwkomers zo snel mogelijk de Nederlandse taal te leren. Taalles vanaf dag één is noodzakelijk om zo snel mogelijk volwaardig mee te draaien in de Nederlandse samenleving en de normen en waarden eigen te maken.”

Portefeuilles

Buitenlandse Zaken; Mensenrechten; Immigratie & Asiel; Inburgering & Integratie

Meer van Sjoerd Sjoerdsma
Dit zijn de belangrijke verkiezingen ooit. Het gaat om het bepalen van de toekomst van Nederland. En dan zijn er eigenlijk maar twee smaken. Ik geloof dat als er één partij is die in het tijdperk van Trump, Le Pen en Wilders op kan staan tegen populisme, en die met échte oplossingen kan komen voor moeilijke problemen, dat dat ónze partij is.
- Sjoerd Sjoerdsma