Deze tijd vraagt om duidelijke keuzes.

Wij maken die keuzes.

De coronacrisis drukt zwaar op ons. Op de gezondheid van veel mensen. Op de baan van de leraar of cultuurmaker, het bedrijf van de horeca-ondernemer of de opleiding van de jonge student. Corona drukt op onze samenleving, want we moeten afstand houden, terwijl de behoefte aan verbondenheid groter is dan ooit.

Sigrid Kaag en Rob Jetten helpen ook mee.

Toch is er veel om hoop en energie uit te putten. Wij zijn een veerkrachtig land, dat sterker uit de crisis kan komen. Als we de verdeeldheid overwinnen. Als we weer vooruit durven kijken. Als we de belofte van Nederland inlossen, de belofte dat ieder kind de kans heeft het maximale uit het leven te halen. Als we iedereen vrij laten, maar niemand laten vallen.

Dat vraagt om duidelijke keuzes. In een moeilijke tijd als deze zijn dat vaak extra moeilijke keuzes. D66 maakt die keuzes.

Dit is niet de tijd van uitstellen of om de hete brij heen draaien.

Dit is de tijd van kansenongelijkheid terugdringen, van klimaatverandering aanpakken, van het huizentekort oplossen.

Dit is het moment om weer een land te worden waar jonge mensen de kans krijgen die ze verdienen en oudere mensen de waardigheid die hen toekomt. Wij kiezen voor een groots Nederland dat respect en gezag verdient in Europa en ver daarbuiten. Een land gebouwd op menselijke waarden van respect, tolerantie en empathie.

Het is tijd voor nieuw leiderschap. Leiderschap dat omkijkt naar mensen en vooruit kijkt naar de toekomst.

D66 voert campagne voor een land waar we iedereen vrij laten, maar niemand laten vallen.

Het beste onderwijs

Wij zorgen voor onderwijs waardoor iedereen de kans krijgt de beste versie van zichzelf te worden.

Door meer aandacht voor kinderen in een kleinere klas. Door een rijke schooldag met ruimte voor cultuur, sport en gezond eten. Door gratis kinderopvang, die ook ouders de kans geeft werk en gezin beter te combineren. Door meer salaris, meer vertrouwen en meer ruimte voor de leraar. Door studenten beter onderwijs te geven en een nieuwe studiebeurs.

Een groene economie

Wij bouwen een groene en sterke economie. De coronacrisis is een keerpunt in de aanpak van de klimaatcrisis. We gaan de klimaatcrisis zo hard aanpakken dat we er aan verdienen en nieuwe banen creëren.

Dat doen we samen met onze wetenschappers
en ondernemers. Nederland als grootste producent van windenergie in Europa. Als land waar we met groen en innovatief ondernemerschap ons geld verdienen en vervuilende bedrijven meer laten betalen. Een land waar we onze natuur beschermen en de stikstofuitstoot verminderen door halvering van de veestapel.

Een woning voor iedereen

Te veel starters, alleenstaanden, gezinnen en ouderen missen de basis van een goed en fijn huis. Dus investeren wij fors in nieuwe woningen.
Wij willen een miljoen betaalbare en energiezuinige huizen bouwen. Door de aanleg van groen en snel openbaar vervoer is iedereen vrijer te wonen en te werken waar je wilt. Huisjesmelkers die te hoge huren vragen, pakken we aan.

Benieuwd naar meer inhoudelijke plannen en keuzes van D66?
Kijk op d66.nl/eennieuwbegin

Heb je vragen over onze plannen?
Stuur een bericht via WhatsApp naar 06-11 91 2548

D66-campaigners in Leiden.