Blijf op de hoogte

maandag 14 oktober 2019
Hef statiegeld op blik

D66 wil dat het kabinet gaat werken aan een plan om statiegeld op blik in te voeren. Kamerlid Jessica van Eijs: ‘Het probleem met blik in zwerfaval is niet kleiner, maar juist groter te worden. Dat is slecht voor het milieu en tast onze natuur aan. Ik wil dat kinderen in parken zonder rotzooi kunnen…

maandag 7 oktober 2019
Voor een schuldenvrije toekomst

D66 wil mensen sneller uit de schulden helpen. Kamerlid Rens Raemakers: ‘Mensen in de schulden zitten vaak jarenlang in onzekerheid. Onzekerheid over hun financiële situatie, en of ze de schuldhulp in mogen. Daarom willen we dat mensen binnen zes maanden na aanvraag te horen krijgen of ze de schuldsanering in mogen.’

dinsdag 1 oktober 2019 maandag 30 september 2019
Scherp China beleid aan

D66 wil een mensenrechten-impacttoets voor de export van bepaalde IT-producten. Techniek die misbruikt kan worden voor mensenrechtenschendingen – zoals gezichts- of emotieherkenning – mag dan niet worden geëxporteerd naar landen als China. Ook willen we dat Nederlandse bedrijven mee kunnen dingen bij Chinese aanbestedingen.

Nu is het moment.

Word nu lid