Blijf op de hoogte

We houden je graag als eerste op de hoogte van onze inzet voor de toekomst van Nederland. Schrijf je snel in en ontvang onze updates!

Steun ons en help Nederland vooruit

vrijdag 29 mei 2020 woensdag 27 mei 2020 donderdag 21 mei 2020 woensdag 20 mei 2020
Kabinet, maak vaart met noodwet voor coronamaatregelen

De afgelopen maanden zijn er in Nederland maatregelen genomen om het Coronavirus te bestrijden, waarbij rechten en vrijheden van mensen fors worden ingeperkt. Inmiddels zijn de regels wat versoepeld, maar er gelden nog steeds allerlei restricties. Zo is er een verbod op samenkomsten en evenementen, religieuze bijeenkomsten kennen een maximaal aantal deelnemers en restaurants en cafés…

maandag 18 mei 2020 zondag 17 mei 2020 zaterdag 16 mei 2020
Europa na corona

Vanaf 1 juli is Duitsland een half jaar voorzitter van de EU. Dat betekent dat het motorblok van de EU de agenda gaat bepalen. Het Duitse voorzitterschap is een unieke en historische kans die Nederland moet aangrijpen om grote stappen te zetten op weg naar een sterkere Unie.

Bekijk nieuwsbericht
vrijdag 15 mei 2020 woensdag 13 mei 2020 maandag 11 mei 2020 donderdag 7 mei 2020
Reactie op samenwerking Nederland en Griekenland gericht op hulp aan kinderen op de Griekse eilanden

De staatssecretaris van Justitie heeft aangekondigd dat Nederland Griekenland gedurende drie jaar gaat ondersteunen met het opzetten en versterken van een voogdijsysteem voor minderjarige asielzoekers. Daarnaast worden op korte termijn 48 alleenstaande minderjarigen ondergebracht in door Nederland gefinancierde opvangvoorzieningen op het Griekse vasteland.

woensdag 6 mei 2020 dinsdag 5 mei 2020
Sigrid Kaag over vrijheid – Van Randwijklezing op bevrijdingsdag

Op bevrijdingsdag spreekt minister Sigrid Kaag een verkorte versie van de Van Randwijklezing uit. “Wij herdenken een oorlog waar de meesten van ons geen eigen herinneringen aan hebben. Er groeit een generatie kinderen op die nooit zal spreken met een overlevende. Dit maakt onze opdracht om de vrijheid te vieren niet kleiner, maar groter.”

vrijdag 24 april 2020 donderdag 23 april 2020 woensdag 22 april 2020