Blijf op de hoogte

We houden je graag als eerste op de hoogte van onze inzet voor de toekomst van Nederland. Schrijf je snel in en ontvang onze updates!

Steun ons en help Nederland vooruit

dinsdag 31 maart 2020 dinsdag 24 maart 2020 donderdag 19 maart 2020 woensdag 18 maart 2020 dinsdag 17 maart 2020
Voor iedereen die in de zorg werkt

Wij zijn trots op al die mensen die vooraan staan in het gevecht tegen het coronavirus. Het gaat dan om schoonmaak, de thuiszorg, artsen, logistiekmanagers, wijkverpleegkundigen, verzorgenden, koks, verpleegkundigen in ziekenhuis of verpleeghuis, huisartsen, ambulancepersoneel, mantelzorgers maar ook de hulpverleners in de geestelijke gezondheidszorg.

Bekijk nieuwsbericht
De coronacrisis voor toerisme en de luchtvaart

Tienduizenden Nederlanders hebben werk in de luchtvaartsector, van stewards en stewardessen tot bagage-afhandelaars. Het coronavirus legt de luchtvaart momenteel grotendeels plat, en daarmee ook het werk van deze mensen. Bovendien is Nederland één van de best verbonden landen in de wereld. D66 wil een steunpakket voor bedrijven in de luchtvaartsector, vooral gericht op het behoud…

donderdag 12 maart 2020 dinsdag 18 februari 2020
Kinderopvangcentra kunnen straks niet-gevaccineerde kinderen weigeren

Een wet die kinderopvangcentra het recht geeft om niet-gevaccineerde kinderen te weigeren, is vanmiddag aangenomen door de Tweede Kamer. De vaccinatiegraad voor ziektes als mazelen, bof en rode hond blijft zorgwekkend laag. Op plekken waar veel kinderen samenkomen, zoals kinderopvangcentra, willen ouders een zo veilig mogelijke situatie voor hun kind.