Blijf op de hoogte!

Wijzigen lidmaatschap

Uw lidmaatschap van D66 dient zoveel mogelijk aan te sluiten bij uw wensen en behoeften. Hieronder kunt u daarom uw lidmaatschap wijzigen, bijvoorbeeld als u actief wilt worden voor D66, aan of af wilt melden voor nieuwsbrieven, tijdelijk minder contributie wilt betalen of als u overweegt uw lidmaatschap te beëindigen.

D66 is heel blij met u als lid. U bent als lid het kloppend hart van onze partij. Met uw steun werken we aan een beter, sterker en duurzamer Nederland. U denkt en bepaalt bijvoorbeeld mee op het congres. U doet mee als vrijwilliger, bestuurder of politiek vertegenwoordiger. U voorziet D66 van belangrijke financiële steun. U ontplooit zich in de diverse trainingen en opleidingen en benut zo uw talenten binnen de partij. Uw steun is onmisbaar voor onze partij.

U wilt actief worden.

Actieve leden zijn van groot belang voor D66. Voor u is het een manier om meer uit uw lidmaatschap te halen en een extra bijdrage te leveren aan onze partij. Benieuwd hoe u binnen D66 actief kunt worden? Er zijn genoeg mogelijkheden. Word bijvoorbeeld campagnemedewerker in uw afdeling, lid van een landelijke thema-afdeling of help met de organisatie van politieke cafés. Kijk op d66.nl/leden voor alle mogelijkheden. Wilt u weten welke mogelijkheden uw afdeling of regio biedt om actief te worden? Ga naar de desbetreffende website en neem contact op. Heeft u vragen over de mogelijkheden om actief te worden? Mail dan naar campagne@d66.nl

U wilt ons wel steunen, maar niet meer telefonisch of digitaal benaderd worden door D66 om bijvoorbeeld actief te worden.

Uiteraard zijn we blij met elke vorm van steun van onze leden. Het kan zijn dat u liever niet meer benaderd wil worden voor bijvoorbeeld activiteiten of het steunen van D66 met een extra donatie. Mocht u dit op prijs stellen dan zorgen wij ervoor dat u in toekomstige acties hiervoor niet meer benaderd wordt. U kunt dit aangeven op het intranet van D66 via mijnd66.nl.

U wilt een wijziging doorvoeren via mijnd66.nl, maar u kunt niet inloggen.

Uw wachtwoord vergeten? Klik hier. Uw gebruikersnaam vergeten? Neem dan contact op met de medewerkers van de ledenadministratie via ledenadministratie@d66.nl of, tijdens kantooruren, via tel. 070 – 3566066.

U wilt uw adres wijzigen.

Verhuisd? Wijzig dan snel uw adres, zodat u geen belangrijke correspondentie van D66 mist. Uw adres kunt u wijzigen via mijnd66.nl.

U wilt uw inschrijving voor nieuwsbrieven of post wijzigen.

Als lid wordt u door middel van de digitale landelijke, regionale en afdelingsnieuwsbrief op de hoogte gehouden van de actualiteiten in de vereniging, politiek en de partijagenda. Ook Tweede Kamer fractievoorzitter Alexander Pechtold en partijvoorzitter Letty Demmers richten zich regelmatig in brieven of e-mails direct tot de leden. Wilt uw zich aanmelden of afmelden voor (een deel van) de nieuwsbrieven en post? Wijzig uw abonnementen dan op mijnd66.nl

U wilt meer schenken aan D66 zonder dat het u meer kost.

Uw jaarlijkse contributie (incl. vrijwillige bijdrage) aan D66 wordt door de Belastingdienst beschouwd als een gewone gift. Dit betekent dat deze gift deels fiscaal aftrekbaar is. Door uw contributie (incl. vrijwillige bijdrage) vast te leggen in een periodieke schenkingsovereenkomst wordt deze beschouwd als periodieke gift en daarom volledig fiscaal aftrekbaar. Deze overeenkomst houdt in dat u elk jaar, gedurende een periode van minimaal vijf jaar, een vast bedrag doneert aan D66. Hierdoor kunt u meer schenken aan D66 zonder dat dit u netto meer kost. Interesse? Kijk op d66.nl/doneren/schenkingsovereenkomst.

U wilt uw contributie verhogen of verlagen of in aanmerking komen voor een betalingsregeling.

D66 is bij haar activiteiten grotendeels afhankelijk van de contributie van haar leden. Daarom is in overeenstemming met de leden op het congres als referentiekader een richtlijn opgesteld.

Indien u om persoonlijke redenen wilt afwijken van de richtlijn kan dat. Er is uiteraard geen controle op de betaalde contributie in relatie tot uw inkomen. Er geldt wel een minimumbijdrage van € 66 per jaar voor D66 leden. Combileden jonger dan 28 jaar betalen minimaal € 25,00 per jaar.

Wilt u (tijdelijk) minder contributie betalen? U kunt tijdelijk onder het minimumbedrag van € 66,- contributie betalen middels een betalingsregeling. Neem hiervoor contact op met de medewerkers van onze ledenadministratie via ledenadministratie@d66.nl. Zij helpen u graag verder.

Heef u andere vragen over uw contributiebijdrage? Neem dan contact op met de medewerkers van de ledenadministratie via ledenadministratie@d66.nl of, tijdens kantooruren, via tel. 070 – 3566066.

U heeft een vraag of wilt meedenken over een standpunt van D66 en wilt daarover van gedachten wisselen.

Politiek inhoudelijke vragen of opmerkingen kunt u mailen naar d66@tweedekamer.nl, dan krijgt u zo snel mogelijk een passend antwoord. Ook kunt u meedenken en richting bepalen in de landelijke thema-afdelingen. Kijk hiervoor op d66.nl/partij/thema-afdelingen/.

U gaat verhuizen naar het buitenland.

D66 heeft ook afdelingen in bijvoorbeeld Berlijn, Brussel, Londen, New York en Parijs. De overkoepelende afdeling ‘Regio Buitenland’ heeft met name ten doel Nederlanders die in het buitenland wonen te ondersteunen, te verbinden en hen een stem te geven binnen de vereniging. Kijk voor meer informatie op buitenland.d66.nl. Heeft u vragen? Neem dan contact op met secretaris Maartje Jansen via secretaris@d66inhetbuitenland.nl.

U overweegt uw lidmaatschap te beëindigen.

Uiteraard vinden wij het ontzettend jammer dat u overweegt om uw lidmaatschap op te zeggen. Opzeggen van uw lidmaatschap kan uitsluitend via het D66-opzegformulier, via opzeggen.

Laatst gewijzigd op 5 februari 2017