Blijf op de hoogte!

Stageplek Communicatie Tweede Kamerfractie

De Tweede Kamerfractie van D66 biedt een stageplaats Communicatie aan (m/v) aan voor de periode van 5 februari tot en met 6 juli 2018.

Voor de afdeling Communicatie zijn we op zoek naar een stagiair die zich gaat bezighouden met de volgende werkzaamheden: het ondersteunen en voorbereiden van media-optredens, het schrijven van persberichten, het redigeren van teksten, samenwerken met andere fracties en bijhouden van de media-optredens. Je bent handig met social media. Daarnaast ondersteun je waar nodig de communicatiemedewerkers.

Als stagiair binnen de Tweede Kamerfractie ben je op verschillende manieren aangesloten op de besluitvormingsprocessen in het hart van de Nederlandse democratie. Je krijgt een unieke inkijk in het parlementaire proces en vergaart meer inzicht in politieke vaardigheden. Naast een stimulerende werkomgeving met goede faciliteiten bieden wij een stagevergoeding.

Wat vragen we van jou?

Je kunt goed schrijven! Je volgt een opleiding op HBO- of WO-niveau, bijvoorbeeld Communicatiewetenschappen, Journalistiek of Politicologie.

Je hebt een brede algemene ontwikkeling, politiek heeft je interesse en je hebt affiniteit met het gedachtegoed van D66. Je bent proactief, zelfstandig, initiatiefrijk, kunt goed prioriteren en bent in staat om meerdere taken tegelijkertijd uit te voeren. Ook onder tijdsdruk werk je accuraat. Dat werkplanning en -tijden op korte termijn kunnen veranderen is voor jou geen probleem. Het betreft een fulltime stage voor de genoemde periode van 5 maanden.

We verwachten van onze stagiaires dat zij ingeschreven staan bij een onderwijsinstelling.

We bieden een stagevergoeding.

Solliciteren?

Je kunt je CV met motivatie tot en met 14 januari aanstaande sturen naar D66stages@tweedekamer.nl t.a.v. Marieke de Vries, Ambtelijk secretaris, met in het onderwerp Stage Communicatie-2018-1. Uiterlijk 16 januari word je op de hoogte gebracht of je al dan niet geselecteerd bent voor een sollicitatiegesprek. Als onderdeel van deze sollicitatieprocedure vragen wij je een kort stuk te schrijven. Voor deze stageplaats wordt een Verklaring Omtrent Gedrag gevraagd.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld

Laatst gewijzigd op 9 januari 2018