Stage online communicatie Tweede Kamer

Heb jij een passie voor Instagram? Vind jij het leuk om video’s te maken? Weet jij verhalen altijd goed aan een beeld te koppelen? En lijkt het jou leuk om stage te lopen in het hart van onze democratie? Lees dan snel verder, want misschien ben jij wel degene die we zoeken!

De Tweede Kamerfractie van D66 biedt een stageplaats aan voor de periode van 5 september 2021 – 28 januari 2022 voor 38 uur per week. Als stagiair bij D66 draai je volwaardig mee met het communicatieteam. In deze bruisende omgeving leer je alles over hoe een politieke partij omgaat met communicatie. Waar moet je op letten in berichten? Welke afwegingen maak je? En hoe overtuig je mensen?

Online verhaal vertellen

Ons verhaal vertellen we steeds meer – en in steeds grotere mate – online. Op onze sociale mediakanalen publiceren we video’s, afbeeldingen en uitleg over onze plannen voor het klimaat, het onderwijs en de woningmarkt. Op onze verschillende kanalen publiceren we content over onze plannen, haken we in op actualiteiten en laten we zien wat D66’ers allemaal doen in de Kamer. Met de gemeenteraadsverkiezingen van maart voor de deur belooft het een interessante en leuke stageperiode te worden!

Wat ga je doen?

• Je bedenkt content en teksten voor onze kanalen en ontwikkelt die tot posts
  • Je gaat op pad om foto’s, filmpjes of andere content te maken
  • Je leert lastige politieke en inhoudelijke teksten naar begrijpelijke content voor onze volgers te vertalen
  • Je schrijft nieuwsartikelen voor onze website
  • Je ondersteunt videoproducties
  • En als jij een leuk idee hebt, dan luisteren we er graag naar…!

Wie ben jij?

We zijn op zoek naar een creatieve, enthousiaste stagiair(e) die het leuk vindt om content te maken voor onze kanalen. Je volgt een opleiding op HBO- of WO-niveau. Je hebt een brede algemene ontwikkeling, politiek heeft je interesse en je hebt affiniteit met het gedachtegoed van D66. Je bent proactief, zelfstandig, initiatiefrijk, kunt goed prioriteren en bent in staat om meerdere taken tegelijkertijd uit te voeren. Ook onder tijdsdruk werk je accuraat. Dat werkplanning en -tijden op korte termijn kunnen veranderen is voor jou geen probleem. Het betreft een fulltime stage voor de genoemde periode van vijf maanden.

We verwachten van onze stagiaires dat zij ingeschreven staan bij een onderwijsinstelling.

Wat bieden wij jou?

Je kunt je CV met motivatie t/m 27 juni sturen naar [email protected] te name van Marieke de Vries, Ambtelijk Secretaris, met in het onderwerp Stage Online Communicatie 2021-22.

De sollicitatiegesprekken zullen in de week 27 plaatsvinden

Voor deze stageplaats wordt een Verklaring Omtrent Gedrag gevraagd.

Heb je vragen, neem dan contact op met Danielle Brouwer, [email protected]