Blijf op de hoogte

We houden je graag als eerste op de hoogte van onze inzet voor de toekomst van Nederland. Schrijf je snel in en ontvang onze updates!

Mantelzorgers en vrijwilligers

Mantelzorgers en vrijwilligers dragen bij aan sociale verbinding en kostenbesparing. D66 wil de mogelijkheden stimuleren om hun werkdruk te verlichten. Samenwerkende zorgverleners in de buurt en betere afstemming tussen zorg, welzijn en vraag komt de centrale positie van de patiënt ten goede.

Stimuleer mogelijkheden en verlicht werkdruk

D66 stimuleert mogelijkheden om de werkdruk van mantelzorgers en vrijwilligers te verlichten. Bijvoorbeeld door het inzetten van casemanagers zoals ook omarmd in het ‘Deltaplan Dementie’. Hierin worden  mensen die voor het eerst te maken krijgen met een ziekte als Alzheimer begeleid door een professional.

Laatst gewijzigd op 7 februari 2017