Blijf op de hoogte

2 publicaties gevonden.

• Bijdrage Hans Engels debat over deconstitutionalisering

Op 21 april jl. debatteerde de Eerste Kamer over het initiatiefvoorstel van D66 Tweede Kamerlid Gerard Schouw tot deconstitutionalisering van de benoeming van de burgemeester. In de Eerste Kamer sprak Senator Hans Engels namens de D66 fractie over de vraag of de Grondwet zich dient uit te spreken over de aanstellingswijze van…

• Gepubliceerd op 22 april 2015
  • Bijdrage Staatsrechtkring door Thom de Graaf over ‘De toekomst van de Eerste Kamer’

In formeel-staatsrechtelijke zin bestaat eigenlijk maar weinig verschil in de representatieve betekenis van de Eerste en de Tweede Kamer. In de Grondwet wordt dat onderscheid in ieder geval niet duidelijk.

• Gepubliceerd op 31 maart 2015

Nu is het moment.