Volg jouw D66-thema

Schrijf je in voor onze nieuwsbrieven en ontvang de laatste updates op basis van jouw interesses.

Eerste Kamerverkiezingen 2019

Op 27 mei 2019 worden de leden van de Eerste Kamer gekozen. De leden van D66 hebben Annelien Bredenoord verkozen tot lijsttrekker voor de Eerste Kamerverkiezingen in 2019.

De leden van D66 hebben de kandidatuur van Annelien Bredenoord als lijsttrekker van de Eerste Kamer voor D66 met 96,3% van de stemmen gesteund. Bredenoord was de enige kandidaat voor het lijsttrekkerschap van de Eerste Kamer. Hieronder leest u alles over de totstandkoming van de kandidatenlijst.

Overige kandidaten Eerste Kamerverkiezingen

De kandidaatstellingsperiode voor de overige kandidaten op de kandidatenlijst is op 29 november 2018 gesloten. De Lijstadviescommissie voert in de komende periode gesprekken met de kandidaten en zal vervolgens een lijstadvies presenteren. Leden van D66 kunnen van 24 januari 2019 tot en met 5 februari, 12.00 uur hun stem over het lijstadvies uitbrengen.

Profielen

Het Congres heeft op 3 maart jl. de profielen vastgesteld voor de lijsttrekker en voor de overige kandidaten voor de Eerste Kamerverkiezingen. De profielen kunt u hieronder terug vinden.

Tijdpad

Het volledige tijdpad voor kandidaatstellingen voor de Eerste Kamerlijst kunt u hier bekijken:

De Landelijke Verkiezingscommissie heeft naast het vaststellen van de tijdpaden nog een aantal formele besluiten genomen. Deze besluiten kunt u hier teruglezen.

Meer informatie

De gehele verkiezingsprocedure, van toelating van kandidaten tot het vaststellen van de uitslag, staat onder leiding van de Landelijke Verkiezingscommissie (LVC) van D66. Voor meer informatie over de procedures rond de verkiezing of uw ingediende kandidaatstelling kunt u contact opnemen met de Landelijke Verkiezingscommissie via lvc@d66.nl of 070-356 60 66.

Laatst gewijzigd op 30 november 2018