Blijf op de hoogte

Talentontwikkeling

Battle of the Brains

D66 bárst van het talent. Voor politieke functies en bestuurlijke verenigingsfuncties zijn vaak meerdere goede kandidaten beschikbaar. De allerbeste mensen op de juiste plekken krijgen en de juiste mensen op hun plek de allerbesten maken: dat is waar het bij talentontwikkeling om draait.

Talentenspreekuur

Om talent te scouten voert de Landelijke Talentencommissie regelmatig ambitiegesprekken met leden. Dit doet zij door het organiseren van de talentenspreekuren op landelijk congressen en D66-bijeenkomsten. Tijdens een talentenspreekuur wordt er actief met leden meegedacht over de activiteiten die zij kunnen ontplooien om ambities te verwezenlijken. Bijvoorbeeld door een opleiding te volgen, zich aan te sluiten bij een thema-afdeling of zich kandidaat te stellen voor een bepaalde vacature.

Daarnaast kunnen leden altijd aankloppen bij het afdelings- of regiobestuur. Veel besturen organiseren hiervoor met regelmaat ook talentenspreekuren. Vaak vinden deze plaats in de regio of afdeling zelf.

Landelijke Talentencommissie

Het scouten en begeleiden van talent voor sleutelfuncties is de verantwoordelijkheid van de Landelijke Talentencommissie. In opdracht van de partijleiding brengt zij potentiële kandidaten in kaart voor bijvoorbeeld de Tweede Kamer, het Europees Parlement, het Landelijk Bestuur, de provincies en wethouders van grote steden. Ook organiseren zij het Driebergen programma.

De Landelijke Talentencommissie is als volgt samengesteld:

• Robert Strijk, voorzitter
  • Joan Nunnely
  • Marc van der Ham
  • Marijke van Beukering
  • Abdeluheb Choho
  • Ayla Schneiders
  • Johan Oldenburg, Petra Stienen
  • Mieke Damsma
  • Steven van Weyenberg

Talentenportaal

Het Talentenportaal is de digitale talentendatabase van D66, waar leden hun ambities kenbaar kunnen maken. In het portaal beheren leden zelf hun gegevens en kunnen zij documenten uploaden, zoals cv of een gespreksverslag. Op deze manier is er inzicht in welke gegevens we van de leden bewaren en of die nog kloppen. Ook kunnen we beter faciliteren bij de vervolgstappen en -acties die leden binnen de partij zetten. Alle gegevens die gedeeld worden via dit systeem worden vertrouwelijk behandeld. Dit betekent dat we met de grootste zorgvuldigheid met de gegevens omgaan.

Meer informatie

Heeft u vragen over talentontwikkeling bij D66? Stuur dan een bericht naar talentontwikkeling@d66.nl .

Laatst gewijzigd op 10 oktober 2019

Nu is het moment.