Blijf op de hoogte!

Door uw mailadres in te vullen en op "verstuur" te klikken geeft u ons toestemming om uw mailadres op te slaan. Dit gebruiken wij om u regelmatig updates te sturen. Hier kunt u meer vinden over hoe wij omgaan met uw persoonsgegevens.

Maarten Groothuizen

Tweede Kamerlid

42 jaar

Nijmegen

Maarten Groothuizen (1976) is sinds maart 2017 lid van de Tweede Kamer voor D66.

“Bij D66 is de rechtsstaat in goede handen. Het is mijn ambitie om te werken aan een veilig en rechtvaardig Nederland. Geen symboolwetgeving: wel investeren in efficiënte opsporing en goede kwaliteit van de rechtsspraak. Nederland wordt niet veiliger met lege ‘Law and Order’ retoriek, wel door een evenwichtig beleid van preventie en sancties.

Het migratievraagstuk vraagt om slimme  maatregelen. Aanpak van grondoorzaken, investeringen in de regio en het creëren van legale migratieroutes. We investeren in goede opvang in de regio, maar ook in een flexibel asielsysteem in Nederland, zodat mensen niet 100 keer hoeven te verhuizen en snel kunnen integreren.”

Portefeuilles

Justitie; Asiel & Migratie; Slachtofferhulp; Kansspelen; Auteursrecht

Meer van Maarten Groothuizen
Het is mijn ambitie om te werken aan een veilig en rechtvaardig Nederland. Geen symboolwetgeving, maar investeren in efficiënte opsporing en goede kwaliteit van de rechtsspraak.