Jieskje Hollander

Jieskje Hollander - Beeld: Mitchell Croes

In 2009 werd ik lid van D66. Sindsdien maakte ik een groot deel van de ‘weg omhoog’ van onze partij mee. In mijn activiteiten voor de partij was ik vaak betrokken bij het inhoudelijke, gedachtenvormende werk dat sinds ‘De Richtingwijzers’ binnen D66 is verzet.

• 40 jaar
  • Heerenveen

Nu onze partij bij de Tweede Kamerverkiezingen in zetels is teruggevallen en de partijorganisatie krimpt, staan we aan de start van een nieuwe curve. Belangrijke voorstellen en denklijnen die stammen uit de ‘bouwjaren’ vanaf 2006, vonden – door onze volharding en kabinetsdeelname – hun weg naar realisatie. Nu begint een nieuw hoofdstuk. Er is ruimte én noodzaak om opnieuw te bouwen. Wat zijn de volgende, meest prangende sociaal-liberale opgaven? Welke analyse ligt daaronder? Welke rode draden onderscheiden we daarin? En wat willen we concreet de komende 10-15 jaar? De opdracht om deze vragen te beantwoorden ligt voor ons. Een goede eerste slag voor de Gemeenteraadsverkiezingen (2026) is essentieel.

Een Politiek Secretaris met een brede blik, een open houding en open vizier, die prioriteiten stelt en keuzes maakt, is belangrijk in deze fase. Ik wil graag die Politiek Secretaris zijn. En bouw daarbij op mijn ervaring en netwerk. Ervaring en een netwerk dat is gevormd binnen én buiten de partij, gevormd binnen de wetenschap én de uitvoeringspraktijk, gevormd in de publieke én de private sector.