Bepaal welke mails jij ontvangt

Jieskje Hollander

Politiek Secretaris | Bestuurslid Kennis en Kunde

35 jaar

Heerenveen

Sinds 2011 ben ik actief voor D66.
In de afgelopen acht jaar heb ik – in Verkiezingsprogrammacommissies, bij de Van Mierlo Stichting en als Congresvoorzitter – genoten van het werken met leden, fracties en bestuur aan resoluties, position papers, verkiezingsprogramma’s en debatten over onze standpunten. Op lokale, provinciale, landelijke en Europese schaal.

Als ‘Hollander’ in Friesland, als voormalige ‘Haagse stolp’-bewoner nu werkzaam in het bedrijfsleven en na een proefschrift over de Grondwet en de EU inmiddels met mijn poten in de klei van de treinoperatie, ben ik gewend voorbij hokjes en over grenzen te denken. En doordrongen van de noodzaak daarvan.

In de komende jaren wil ik op deze wijze en voortbouwend op mijn ervaring binnen de partij, als Politiek Secretaris een waarborg zijn voor politieke inhoudsvorming voorbij de waan van de dag. Waarbij duidelijke keuzes worden gemaakt.

De toekomst van ons Nederlandse zorgstelsel, de zwaktes en kansen in ons onderwijssysteem, ons denken over belastingen: het zijn thema’s die voor de volgende nationale verkiezingen sociaal-liberale uitdieping en concretisering behoeven. Evenals een ‘gelijke kansen’-agenda die bevolkingslagen verbindt.

Het uitdiepen en aanscherpen van het sociaal-liberale denken over de volle breedte van ons programma, het borgen van consistentie daarin, en de vertaling daarvan naar wat mensen – in onze vereniging én daarbuiten – bezig houdt: dat is een cruciale drieslag, als je het mij vraagt. De wijze waarop en de mate waarin we erin slagen deze drie te verbinden, bepaalt onze geloofwaardigheid en (dus) ons succes op de lange termijn. Bij deze uitdaging past een Politiek Secretaris met een profiel als het mijne.

Nu is het moment.

Word nu lid