Congres 116 | Last update today at 13:29 hour

Grenzen aan de groei met Sandra Phlippen

Vijftig jaar na het rapport Grenzen aan de groei van de Club van Rome overschrijdt de mens de planetaire en sociale grenzen van de aarde. De ongelijkheid neemt flink toe, en de biodiversiteit neemt op schrikbarende wijze af. Dit maakt een publiek debat over de grenzen van economische groeit urgent en noodzakelijk. Vaak wordt het publieke debat over groei echter vernauwd tot een debat tussen pleitbezorgers van ongeremde groei – de zogeheten techno-optimisten en ecomodernisten – en de voorstanders van ‘ontgroeien’ en ‘consuminderen’. Wat betekent economische groei voor sociaal-liberalen, hoe kunnen we zorgen voor welzijn voor iedereen, maar zonder de planetaire grenzen te overschrijden?

Tijdens deze sessie gaat de Van Mierlo Stichting in gesprek met onder andere Sandra Phlippen (hoofdeconoom ABN Amro) en andere panelleden over wat economische groei betekent, en wat de grenzen van deze groei zouden moeten zijn.

We zien je in de grote zaal!