Online Europacongres: Liberale waarden in tijden van corona

Mondkapjesplicht en politiecontrole op quarantaine? Demonstratieverbod en gesloten scholen? Corona-app en horecaregistratie? In heel Europa wordt geworsteld met de vraag hoe we onze liberale vrijheden waarborgen in de strijd tegen COVID-19.

Bekijk de video met Sophie in ‘t Veld over het digitale Europacongres

WARNING – Copyright missing. Please fill in the copyright fields for this image before using it.

Europa-congres op zaterdag 17 oktober

Daarom is “Liberale waarden in tijden van corona” het thema van het D66 Europacongres op 17 oktober (14.00 – 16.30 uur). Vanuit een corona-veilige setting in Brussel, biedt de afdeling België & Luxemburg in samenwerking met de D66 fractie in het Europees Parlement een rijk en gevarieerd online programma aan met onze D66-kopstukken en vele Europese liberale vrienden.

Je kunt luisteren naar inspirerende speeches, een boeiend interview met drie Europese liberale kopstukken, of zelf meediscussiëren in een van de fringe meetings over corona en vrouwenrechten, privacy of jongeren.

Naar goede gewoonte is er ook een pre-congresborrel vanuit Brussel èn online, op vrijdag 16 oktober 19-21u. Natuurlijk mèt pubquiz!

D66 Europacongres – Liberale waarden in tijden van corona

1. Datum: 17 oktober 2020
  2. Locatie: Brussel en online
  3. Tijd: 14:00-16:30

Minder beschikbare plaatsen

Door de coronamaatregelen hebben we maar een zeer beperkt aantal plaatsen op de Brusselse locatie, maar we zorgen voor een interactieve online belevenis alsof je er zelf bij bent!

Meer informatie over de livestream volgt binnenkort.

Sigrid Kaag spreekt tijdens een campagnebijeenkomst voor de Europese verkiezingen over hoe belangrijk internationale samenwerking is. – Foto: Jeroen Mooijman