Wat betekent het klimaatakkoord voor jou?

Li-An Lim – (Unsplash)

Nederland loopt vaak achter op de klimaatlijstjes. De lucht is vervuild en vooruitgang kwam maar traag op gang. Nederland zet een grote stap om van een achterblijver een koploper te worden in de strijd tegen klimaatverandering. Het klimaatakkoord plaatst ons land definitief in de groene stand: ruim 600 maatregelen en afspraken die moeten zorgen voor een verzekerde vermindering van de CO2-uitstoot met 49% in 2030.

Iedereen moet kunnen meedoen

Het klimaatakkoord bevat historische afspraken tussen bedrijven, maatschappelijke organisaties en de overheid. Voor D66 stond voorop dat de de doelen van het Parijsakkoord moeten halen. Én dat iedereen mee moet kunnen doen.

Klimaatverandering kunnen we alleen samen aanpakken. Als iedereen mee kan doen. We laten niemand vallen. Alleen zo zijn volgende generatie verzekerd van een toekomst waarin zij vrij kunnen zijn.

In de video hieronder vertelt fractievoorzitter Rob Jetten meer over het bereikte akkoord.

Hoogtepunten

1. Minder energiebelasting voor mensen
  2. Elektrisch rijden wordt betaalbaar
  3. Er komt een CO2-heffing voor de industrie
  4. Uitstoot in de landbouw gaat fors omlaag

In deze video vertelt Rob Jetten je meer over het bereikte klimaatakkoord. Wat betekent het klimaatakkoord voor jou?

Eigen beeld