Volg jouw D66-thema

Schrijf je in voor onze nieuwsbrieven en ontvang de laatste updates op basis van jouw interesses.

Werkgroep Interne Democratie

Op congres 108 is de resolutie “Democratie van Nu” aangenomen met daarin het voornemen te investeren in de interne democratie van D66. Hiertoe heeft het Landelijk Bestuur de Werkgroep Interne Democratie ingesteld. Deze werkgroep heeft als opdracht de bestaande statuten, reglementen, instanties en procedures rondom de besluitvorming binnen D66 te evalueren.

De werkgroep heeft als doelstelling om met aanbevelingen te komen om de interne democratie te versterken. Hiertoe zullen de bestaande structuren getoetst worden op de toegankelijkheid, helderheid en betrouwbaarheid. Bij haar werkzaamheden zal de werkgroep ook zelf handelen in openheid en toegankelijkheid voor leden uit alle lagen van de vereniging. Op congres 110 zullen de resultaten van het onderzoek gepresenteerd worden met eventueel noodzakelijke voorstellen tot aanpassingen van reglementen.

Deze pagina zal bijgewerkt worden met tussentijdse resultaten en documentatie. Mocht u nu al ideeën willen inbrengen dan kunt u contact opnemen met de werkgroepvoorzitter Jelmer Schreuder via het e-mailadres internedemocratie@d66bestuur.nl.

Laatst gewijzigd op 13 december 2018