De eindsprint. Wat kun jij doen?

D66’ers laten met plezier zien wat we hebben gedaan voor Nederland en wat we nog willen bereiken. Wij zijn de enige progressieve partij die altijd knokt voor vooruitgang.

Krijg je ook zin in de eindsprint? We hebben jou nodig. D66 kan de grote verrassing worden van deze campagne. Maar alleen als we het samen doen. Dat kan zelfs vanuit huis.

1. Whatsapp je vrienden

Maak een verzendlijst op Whatsapp. Met je vrienden, familie, collega’s en anderen. Stuur hen een berichtje dat jij gaat stemmen en waarom. Juist in je eigen sociale kring zijn stemmen te winnen! Dit kan heel veel stemmen opleveren!

Bijvoorbeeld met het bericht hieronder:

Als we niets doen, dreigt een harde afslag naar rechts en extreemrechts. Er is één manier om dat te stoppen: D66 zo groot mogelijk maken.

Kies je voor gepraat, of wil je resultaat?

Klimaat
🌏Rob Jetten heeft in één jaar Nederland van het Russisch gas gehaald en Nederland koploper zonne-energie van Europa gemaakt. Nu gaan we doorbijten. Fossiele subsidies stoppen we zo snel mogelijk en we schaffen de bio-industrie af. Mensen krijgen steun om hun huis te isoleren zodat de rekening omlaag gaat.

Onderwijs
📚Met de hoogste onderwijsinvestering ooit hebben we de basisbeurs teruggebracht. We hebben lerarensalarissen op de basisschool met 1800 euro per maand verhoogd. En we zijn nog niet klaar: kinderopvang maken wij gratis voor ieder kind, de rente op studieleningen moet voor leenstelsel studenten naar 0% en we maken de lerarenopleiding gratis.

Eerlijke economie
💸We gaan weer eerlijk delen in een schoon land. Wie werkt betaalt minder belasting, de grootste vermogens en grote vervuilers moeten meer bijdragen. We verlagen de kinderarmoede het snelst van alle partijen. En we investeren één miljard euro in de groene ondernemers van de toekomst.

De slimste stem tegen Wilders en voor het klimaat en het onderwijs is een stem op D66.
Stem D66 💚

Heb je nog twijfels? App je vraag naar: de D66 landingslijn: +31611912548 💬

Download ons D66 WhatsApp Stickerpakket!

Beeld: D66

2. Verspreid onze boodschap via sociale media

Je zou hiervoor één van de volgende afbeeldingen kunnen gebruiken:

Beeld: D66

3. Help je vrienden te kiezen

Veel mensen twijfelen nu nog. Een stemhulp biedt hulp, maar nog waardevoller is een gesprek. In dat gesprek kun je natuurlijk wel hulpmiddelen gebruiken. Vraag bijvoorbeeld je vrienden de Partijdige Kieswijzer te doen.

4. Maak een plan om te gaan stemmen

Met een plan is de kans het hoogst dat iemand gaat stemmen. Maak dat plan dus voor jezelf en doe dat ook met anderen.

Zoek op in welk stembureau je gaat stemmen. Er is er zeker een in de buurt.

Bepaal op welk moment je gaat stemmen. De stembureaus zijn open tot 21.00 uur.

Zet nu direct een reminder in je agenda.

5. Maak een stemvideo na het stemmen

Laat je omgeving weten dát je gaat stemmen. Onderzoek wijst uit dat mensen eerder gaan stemmen als mensen in hun omgeving dat ook doen.

Je kunt je vrienden laten zien dat jij stemt door een video te maken. Vertel in die video dat jij hebt gestemd, hoe makkelijk het was en op wie je gestemd hebt.

Sprint jij mee?

Op 20, 21 en 22 november staan ’s ochtends (07:00-09:30) en ’s middags (17:00-19:00) enthousiaste D66’ers op stations klaar om een miljoen treinreizigers te bereiken. Je kunt op elk gewenst moment binnen het genoemde tijdslot aansluiten. Meld je aan via de onderstaande link of via je lokale afdeling: