Klimaatpraat met Rob Jetten

Rob Jetten, demissionair minister voor Klimaat en Energie - Beeld: Martijn Beekman / D66

Begin vorig jaar ging Rob Jetten aan de slag als klimaatminister met de ambitie om Nederland na decennia stilstand eindelijk te verduurzamen. Maar al na twee maanden kwam de grootschalige inval van Rusland in Oekraïne. Ondanks grote politieke druk verslapte de klimaatambitie van het kabinet niet en werd een groot steunpakket opgetuigd voor de effecten van het gaswapen van Poetin. Nederland liep vooraan in het snel vullen van de strategische voorraden en werd tegelijkertijd koploper in zonne-energie.

Hoe zorgde Rob Jetten ervoor dat de verduurzaming niet tot stilstand kwam? Hoe gaan we nu vooruit met een versnelde energietransitie? Hoe blijf je vechten voor je idealen in een crisissituatie? Ga 5 maart om 12.30 in The Green House met Rob Jetten hierover in gesprek.

Door je aan te melden via de link geef je ook akkoord dat wij foto’s en video’s kunnen maken tijdens het evenement. Mocht je dat nu niet willen, geef dit dan aan via [email protected]. Ben je er voor het eerst bij en wil je kennismaken met andere D66’ers? Stuur dan even een mailtje naar [email protected].