Nieuw leiderschap voor iedereen

Met de boodschap ‘Stem voor Nieuw Leiderschap’ vroegen we Nederland te stemmen op D66. Nieuw leiderschap dat omkijkt naar mensen en verder kijkt dan morgen. Nieuw leiderschap dat echte keuzes maakt. Nieuw leiderschap voor een land waar we iedereen vrij laten, maar niemand laten vallen.

Nieuw leiderschap vraagt ook om actuele invulling. Want wat betekent dit voor de politiek die we voeren? Hoe breng je Nieuw Leiderschap in de praktijk? En hoe kunnen D66’ers in het hele land Nieuw Leiderschap verder omzetten in politieke actie. Daarom vroegen D66-leden in om deze visie verder uitwerken. Dat gaan we natuurlijk doen.

Leden tijdens een D66-event. Beeld: Jeroen Mooijman

Juist dit is het moment

Op dit moment voeren we in onze partij de lastige gesprekken. Over sociale veiligheid in onze partij en in de samenleving. Over hoe wij in de politiek staan. Over hoe wij willen werken aan een partij- en bestuurscultuur waar iedereen vrij kan zijn wie die wil. En waar je in alle veiligheid je kunt ontwikkelen. Dat is ingewikkeld. Maar juist daarom willen we nu onderzoeken hoe we onze democratie kunnen versterken.

Online sessies, gesprekken en een vragenlijst

We nodigen je uit mee te doen. Met online sessies. Persoonlijke gesprekken. En met onze enquête. We willen het gesprek aanjagen binnen onze vereniging. Met leden en niet-leden. Deel je ideeën over Nieuw Leiderschap.