Een culturele hotspot aan het Meiveld voor een levendiger Citycentrum.

LET OP: auteursrechten ontbreken. S.v.p. de auteursrechten invullen voor deze afbeelding before using it.

Als we het hebben over een prettig leefklimaat, dan heeft D66 Veldhoven het ook al gauw over cultuur. Culturele organisaties en instellingen spelen een belangrijke rol binnen onze gemeente. Mensen gaan er naartoe om van cultuur te genieten of om
er zelf een bijdrage aan te leveren. Denk bijvoorbeeld aan de toneel- en muziekverenigingen die Veldhoven kent. Deze voorzieningen zijn de basis voor creatieve ontwikkelingen, voor sociale initiatieven, zij dragen bij aan het onderwijs en dragen zo bij aan innovatieve ontwikkelingen in de Brainport-regio, dat is de reden waarom D66 zich blijvend sterk maakt voor steun aan de Veldhovense cultuursector.

D66 Veldhoven zet in op:

• Culturele instellingen zonder bezuinigingsplicht;
  • De culturele hotspot die de bibliotheek, De Schalm en ‘t Oude Slot voor ogen hebben in het Citycentrum. Breng de bibliotheek, een deel van het museum en het theater samen, zoals ze zelf voorstellen, op de begane grond aan het Meiveld, gebruik makend van een deel van ruimte van het gemeentehuis. Daarmee de huisvestingsproblemen van de bibliotheek oplossend en de drie instellingen elkaar écht laten versterken. En tevens ook het Citycentrum een geweldige impuls gevend, als het gaat om levendigheid.