Marielle Giesbertz (D66) wethouder in Veldhoven, Wouter van der Molen neemt raadszetel in

Mariëlle Giesbertz - Beeld: D66 Veldhoven

Veldhoven – Op 24 mei jongstleden is Mariëlle Giesbertz benoemd tot wethouder van de gemeente Veldhoven. Zij was in de vorige raadsperiode fractievoorzitter en bij de gemeenteraadsverkiezingen van maart was ze de lijsttrekker van de partij. D66 neemt deel aan een college samen met Hart voor Veldhoven, GroenLinks/PvdA en CDA. Het progressieve coalitieprogramma dat de partijen sloten is sociaal-liberaal en groen. Giesbertz neemt in het college de portefeuilles duurzaamheid en participatie voor haar rekening.

Wethouder Giesbertz: “Het is een ongelofelijk eer om voor Veldhoven aan de slag te gaan als wethouder. Er liggen grote uitdagingen in het verschiet voor ons. Ik zie er naar uit om in een college aan de slag te gaan dat deze met kennis, kunde en elan oppakt. Dat doen we natuurlijk samen met de gemeenteraad en de gemeentelijke organisatie èn gebruikmakend van het enthousiasme en de ideeën die leven in de Veldhovense samenleving.”

Collegedeelname van Mariëlle Giesbertz betekent dat de vrijgekomen raadszetel ingenomen gaat worden door de nummer 3 op de kieslijst van D66 Veldhoven: Wouter van der Molen.