Gemeenteraad in tijden van corona

Het coronavirus heeft een enorme impact op ieders leven. We werken zoveel mogelijk van huis uit, gaan alleen nog naar buiten als het niet anders kan, en houden ruim afstand van anderen. Al die maatregelen gelden natuurlijk ook voor raadsleden. Concreet houdt dit in dat we nu geen reguliere raadsvergaderingen meer hebben. Dat betekent overigens natuurlijk niet dat het werk niet doorgaat. De raad zoekt naar alternatieve wegen om te vergaderen en dus wel gewoon besluiten te kunnen nemen. Medewerkers van de gemeente en het college van burgemeester en wethouders werken hard om de dagelijkse zaken zo goed en zo kwaad als het kan, doorgang te laten vinden. Maar goed ook, want er komt nogal wat af op gemeenten. Ook op Veldhoven.

Impact

stay safe

stay safe Beeld: Nick Fewings

Denk bijvoorbeeld aan de uitvoering van de maatregelen die het kabinet onlangs bekend maakte ter ondersteuning van ondernemers en zzp-ers. Daarvan komt zeker ook een deel van op het bordje van de gemeente terecht. Of wat te denken van dreigende vertragingen die ontstaan als besluitvorming niet kan plaatsvinden: bouwplannen, invoering van wet-en regelgeving. En dan hebben we het nog niet over de financiële gevolgen die deze crisis ook zal gaan hebben voor de lokale begroting. We houden als D66 Veldhoven een vinger aan de pols, en proberen juist ook nu in tijden van corona onze controlerende taak te vervullen.

Zijn er zaken die volgens jou juist nu veel inwoners zorgen baren waarvan je denkt dat wij ze kunnen aankaarten? Laat het ons weten!

Pas op elkaar en blijf gezond!